چمران نباید به منطقه بی‌دفاع شهری تبدیل شود

رئیس کمسیون اجتماعی و محیط زیست اصفهان گفت: فرسودگی و غیراستاندارد بودن محور کندروی پل چمران باعث بروز حوادث ترافیکی و آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (چهارشنبه) در جلسه مشترک کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی و کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان دستور جلسه را حل مشکلات و بررسی ضرورت‌های پروژه قطعه ترافیکی چمران اعلام و اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته موضوعی تحت عنوان اثر حاشیه‌ای مطرح است که این اثر متناسب با رفاه و بافت هر منطقه و نیز مناطق مجاور برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه هفت شهرداری اصفهان قطعه ترافیکی چمران به خصوص محور کندرو دچار فرسودگی بوده و از استانداردهای لازم برخوردار نیست که این امر می‌تواند بر محیط پیرامون آن آثار منفی بگذارد.

رئیس کمسیون اجتماعی و محیط زیست اصفهان با بیان اینکه این مشکل باعث بروز حوادث ترافیکی و آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده، تصریح کرد: این معضل از لحاظ بافت ساختمانی و شهری باعث تولید منطقه بی‌دفاع شهری یعنی کمترین دسترسی‌ها در راستای توسعه می‌شود که باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

محمدی اضافه کرد: اوایل شورای پنجم طرح و نقشه‌هایی برای احداث کندروهای مناسب چمران مطرح شد که اگر همان زمان تصمیم گیری شده بود اکنون شاهد اوضاع ترافیکی بهتری در این محدوده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر در راه ورودی گردشگران داخلی و خارجی بوده و گلوگاه سه منطقه شهری است بنابراین نیاز است در این رابطه به جمع‌بندی رسیده و مشکلات شهری و آسیب‌های اجتماعی پیرامون پل چمران حل شود.

کد خبر 439801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.