استفاده از فضاهای باز در اختیار شهرداری برای برگزاری مجالس عزاداری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور تعامل و همکاری شهرداری با هیئت‌های مذهبی شهر، فضاهای باز در اختیار شهرداری مناطق که در نزدیکی مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری است، در صورت نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود بیماری کرونا برگزاری آئین‌های مذهبی محرم با الزاماتی همراه است و قطعاً در این میان پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مدیریت کرونا در استان اصفهان برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: هیئت‌های مذهبی شهر برای برگزاری مراسم‌های عزاداری باید مجوزهای لازم را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند و تنها هیئت‌های عزاداری دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، اجازه تبلیغات در سطح شهر را خواهند داشت.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی هیئت‌های مذهبی شهر ملزم به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای باز به مدت دو ساعت شده‌اند.

امیری خاطرنشان کرد: به منظور تعامل و همکاری شهرداری با هیئت‌های مذهبی شهر، فضاهای باز در اختیار شهرداری مناطق که در نزدیکی مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری است، در صورت نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در ایام محرم امسال به هیچ عنوان مجوز نصب ایستگاه‌های صلواتی یا چایخانه در مناطق مختلف شهر صادر نخواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم، اظهار امیدواری کرد: هیئت‌های مذهبی شهر و شهروندان نکات تاکید شده را رعایت کنند.

کد خبر 439788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.