واعظی: کشتی‌های توقیف شده از سوی آمریکا متعلق به ایران نیست

رئیس دفتر رئیس جمهوری کشتی توقیف شده از سوی آمریکا و محموله آن را متعلق به ایران ندانست و گفت: به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است.

به گزارش ایمنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره خبر ادعایی مقام‌های آمریکایی درباره توقیف چهار نفتکش ایرانی حامل نفت به مقصد ونزوئلا، گفت: این کشتی‌ها متعلق به ایران نیست، به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است، اما اینکه ممکن است نفت ایران باشد ما نفتی که می‌فروشیم و پول آن را می‌گیریم دنبال نمی‌کنیم.

وی کشتی و محموله آن را متعلق به ایران ندانست و ادامه داد: این کشتی‌ها که با پرچم ایران نیست و محموله آن را دیگران خریده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره رویدادهای اخیر و وقوع کودتا در مالی گفت: وزارت امور خارجه در این زمینه در حال بررسی است و عملاً پس از تکمیل اطلاعات آنها، موضع رسمی را اعلام می‌کنیم.

واعظی درباره برخی اخبار درباره گزارش اتفاقات آبان ماه ۹۷ گفت: اطلاع‌رسانی که قبلاً اعلام شد و گزارش‌هایی که به رئیس جمهوری داده شده و آماری که در آن گزارش و سایر موارد اعلامی، صحیح است.

سیاست دولت، افزایش حقوق بازنشستگان است

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت همواره تلاش بسیار زیادی کرده است که برای بازنشستگان و افرادی که حقوق پایین دریافت می‌کنند بتواند به تدریج حقوق آنها را ترمیم کند و افزایش دهد. امروز هم رئیس جمهوری در جلسه دولت دستور داد این کار را از امروز آغاز و احکام آن صادر شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: جزئیات این طرح در جلسات مختلف بحث شده و سیاست‌های کلی رئیس جمهوری و دولت این است که حقوق بگیران و بازنشستگانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند حقوقشان به تدریج افزایش یابد.

واعظی درباره نقشه راه و برنامه اقتصادی در سال هشتم دولت گفت: برای تهیه نقشه راه از چند ماه گذشته فعالیت گسترده‌ای انجام شده است. این سند بر اساس تجربیات گذشته برای یک سال آینده تدوین و درباره ابعاد آن در ستاد اقتصادی دولت بحث شده است این نقشه راه در آینده نزدیک در دولت مطرح و امیدواریم در هفته دولت از سوی رئیس جمهوری رونمایی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 439772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.