تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر کشور در خصوص لزوم جلوگیری از حضور افراد غیرمرتبط و پیش بینی نشده در قانون در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی استانداری‌ها.

- تذکر حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل به وزیر بهداشت؛ در خصوص لزوم تأمین تجهیزات پزشکی در شهرستان‌های زابل، زهک و هیرمند.

- تذکر کیوان مرادیان کوچسرایی نماینده مردم قائمشهر به رئیس جمهور در خصوص علل تعلل در اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری

- تذکر حسین محمدصالح دارانی نماینده فریدن در مجلس به وزیر کشور؛ در خصوص علت تغییر در مرز سیاسی و حوزه تقسیمات کشوری فریدن.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش وجوانان؛ در خصوص استنکاف دستگاه‌های زیرمجموعه ورزش از اجرای احکام قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهلت پاسخگویی ۱۰ روزه و لزوم ارجاع متخلفان به مراجع رسیدگی

- تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص لزوم تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی مدیرکل مخابرات استان آذربایجان غربی

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان به وزیر نیرو؛ در خصوص لزوم بهره برداری از مخزن هزار مترمکعبی شهرستان آستانه اشرفیه و اجرای طرح فاضلاب

- تذکر مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران و ۱۱ نماینده دیگر به وزیر علوم درباره علت تعلل و کوتاهی سازمان سنجش در تمهید مدنظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری منظم کنکور سراسری.

- تذکر رضا حاجی پور نماینده مردم آمل به رئیس جمهور؛ لزوم خرید برنج کشاورزان که در حال حاضر در کارخانه‌های شالی کوبی دپو شده و لزوم جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت برنج داخلی.

- تذکر مهدی عسگری نماینده مردم کرج به وزیر علوم درباره علت تصمیم گیری های متعدد برای برگزاری کنکور و بی توجهی به شرایط سلامت روحی و جسمی داوطلبان

- تذکر محمدکعب عمر نماینده مردم شوش به وزیر نیرو؛ لزوم توسعه زیرساخت‌های تولید و توزیع برق و احداث زیرساخت‌های لازم برای نیروگاه.

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد به وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار در خصوص لزوم توسعه زیرساخت‌های ترانزیت و افزایش ظرفیت ریلی به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان، همچنین لزوم تعیین تکلیف اینکه چرا سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار در سال گذشته رتبه اول شکایت مردم به دیوان عدالت اداری را داشته است.

- تذکر مهدی شریفیان نماینده تهران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر نیرو؛ چرا سازمان تأمین اجتماعی در رویه غیرقانونی با تأخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما نسبت به قطع بیمه کارگر اقدام می‌کند، همچنین علت قطعی مکرر برق در شهرستان اسلامشهر چیست.

- تذکر معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا و تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور، و وزیر راه و شهرسازی در خصوص توجه و در اولویت قرار دادن طرح‌های جاده‌ای و ریلی در مناطق مرزی جهت افزایش صادرات به کشورهای همسایه.

- تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره لزوم اطلاع رسانی در خصوص حق تقدم‌های سهام عدالت به سهامداران و لزوم فروش این حق تقدمات توسط شرکت‌ها به نفع دارندگان سهام.

- تذکر علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان به رئیس جمهور و وزیر کار؛ در خصوص لزوم حمایت از اهالی هنر، فرهنگ، ورزش، رسانه و سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خوزستان و حوزه انتخابیه مسجد سلیمان.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی؛ چرا به بند الف و ب ماده ۱۰۲ و بند ب ماده ۹۸ قانون برنامه پنجساله ششم عمل نشده است؛ همچنین اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجساله ششم لازم است.

کد خبر 439771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.