افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوای اصفهان در روزهای پایانی مرداد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوا از امروز تا شنبه یکم شهریور بین دو تا پنج درجه گرمتر می‌شود که این افزایش دما در مناطق شرقی اصفهان محسوس‌تر است.

زهرا سیدان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار روی استان اصفهان در روزهای آینده است بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد و افزایش ابر به ویژه در مناطق غربی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد پدیده غالب بسیاری از مناطق است، افزود: وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو شدت می‌یابد و از این رو در مناطق مرکزی استان به ویژه کلانشهر اصفهان غبار محلی را خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش محسوس دما در سطح استان، گفت: پایان هفته دمای هوا بین دو تا پنج درجه گرم‌تر می‌شود که این افزایش دما به ویژه در مناطق شرقی استان محسوس‌تر است.

سیدان با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته آینده دما دوباره روند کاهشی خواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی خور و بیابانک و کاشان با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 439759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.