اهتزاز پرچم عزای حسینی در آستارا

پرچم مشکی و بزرگ عزای حسینی به مناسبت آغاز ماه محرم در میدان شهدای گمنام و پارک ساحلی شریعتی بندر مرزی آستارا توسط شهرداری این شهر به اهتزاز درآمد.

جواد معیتی، شهردار بندر آستارا در حاشیه آئین نصب پرچم‌های مناسبتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محرم ماهی است که با عنوان "فریاد منادیان آزادی و آزادگی در تاریخ جهان" شناخته می‌شود و هر ساله عاشقان حق و حقیقت همنوا با کاروان کربلا، شور و شعور عاشورایی را احیا می‌کنند و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در دل‌ها زنده نگه می‌دارند.

وی افزود: حماسه کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، حقیقتی را در کهکشان عشق و خونفشانی به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشاندن روی آفتاب حقیقت بهانه‌ای نداشته باشد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی این رخداد مهم را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد. نام آنانی که در معراج کربلا تن بر خاک سپردند و به افلاک پر کشیدند، بعد از گذر قرن‌ها همچنان بر تارک تاریخ می‌درخشد.

شهردار آستارا عنوان کرد: همه ساله در ایام محرم شهرداری آستارا نیز با برافراشته کردن پرچم‌های عزای حسینی و بر تن کردن جامه عزا همراه با شهروندان به سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان می‌پردازد.

معیتی اضافه کرد: این پرچم‌های مشکی ۱۶ متر طول، ۹ متر عرض و ۵۰ متر ارتفاع پایه دارد و به نشانه عزادار بودن شهروندان آستارا در ایام ماه محرم در این شهر به اهتزار درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین نصب پرچم مشکی یا حسین (ع) با حضور نیروهای شهرداری آستارا و مداحی مداح اهل بیت عصمت و طهارت در پارک ساحلی شریعتی این شهر برگزار شد.

شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 439738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.