مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، گفت: کتاب‌های درسی تا هفته اول شهریور در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و مدیران مدارس امکانات و تجهیزات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس را تامین و محتوای آموزشی را پس از بازگشایی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت آموزش و پرورش، زهرا مظفر در نشست مدیران آموزش و پرورش کهکیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: کتاب‌های درسی تا هفته اول شهریور در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و مدیران مدارس امکانات و تجهیزات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس را انجام و محتوای آموزشی تهیه و پس از بازگشایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تهیه اطلاعات شناسایی موقعیت دانش‌آموزان و تعیین زمینه آموزش و چگونگی استمرار انجام و باید به خانواده‌ها اطمینان داده شود که فعالیت مدرسه با رعایت موارد بهداشتی و در کمال آرامش انجام می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: تدریس مجازی از طریق شاد و آموزش‌های تلویزیونی انجام و ساعت‌های آموزش هر درس در ابتدایی ۲۵ دقیقه و متوسطه ۳۵ دقیقه ارائه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور و غیاب دانش‌آموزان روزانه انجام و کلاس‌های مجازی نظر به برنامه درسی دانش‌آموزان در ساعات مشخص برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه معلمان با تلاش‌های وافر در جهاد علمی شرکت و در دوران تعطیلات کرونایی زیباترین جلوه‌های خدمت را خلق کردند گفت: بخش دوم ضرورت تحقق هدف در آموزش‌های مجازی خانواده‌ها هستند که انتظار داریم مانند سال گذشته همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.

مظفر افزود: مدیران مدارس نقش اساسی و اصلی در راهبری و مدیریت و برنامه‌ریزی برای استمرار آموزش به کمک خانواده‌ها را برعهده دارند.

وی گفت: مشارکت ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی نقش مهمی در مساعدت و مشارکت برای بازگشایی مدارس دارند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس کهکیلویه و بویراحمد خطاب به رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گفت: استمرار نشست‌های پروژه مهر برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش و کیفی بخشی مصوبات برای بازگشایی مدارس نظارت مستمر و آماده سازی مدارس از مهمترین اولویت‌های بازگشایی است.

وی گفت: ضرورت دارد اطلاع رسانی لازم در مورد نحوه ارتباط مردم با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات انجام شود.

کد خبر 439734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.