حداقل نیمی از کارکنان هتل‌های اصفهان بیکار شدند

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان گفت: هتل‌ها مجبورند حداکثر با ۵۰ درصد کارکنان خود به کار ادامه دهند که بکارگیری همین تعداد هم برای هتلدار مصادف با ضرر است. حتی تعدادی از هتل‌ها هنوز تصمیم به بازگشایی نگرفته‌اند و برخی بعد از یکی دو ماه کار کردن پشیمان هستند و قصد تعطیلی دارند.

علیرضا رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: تا این لحظه هیچ حمایتی از هتل‌ها نشده و حتی یک ریال هم به این صنف کمک نکرده‌اند. تعدادی از هتل‌ها از اول تیرماه فعالیت‌های خود را بعد از چهار ماه تعطیلی آغاز کردند، اما از آن زمان در بهترین حالت ضریب اشتغال هتل‌ها به ۱۰ درصد رسیده است. حتی حقوق کارمندها و مخارج مختلف هتل نظیر هزینه‌های انرژی و تأسیسات هم در نمی‌آید.

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان ادامه داد: برای پرداخت هزینه‌های انرژی راهکارهایی نظیر پرداخت اقساطی مطرح شد، اما هر کدام از قبوض که پرداخت نشود از طرف شرکت مربوطه سریعاً اخطاریه قطع ارسال می‌شود.

وی درباره بیمه بیکاری ویژه ایام کرونا که کارمندان هتل‌ها هم می‌توانند از آن بهره‌مند شود، توضیح داد: برخی از کارمندان هتل‌ها برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردند که تاکنون مبلغ زیادی به آن‌ها پرداخت نشده است. این افراد هزینه جاری، اجاره خانه و مخارج دیگر دارند، اما هیچ کس در کشور به فکر ساماندهی وضع آن‌ها نیست.

رئیسی با بیان اینکه "بیش از ۵۰ درصد کارکنان هتل‌های اصفهان بیکار شده‌اند"، تاکید کرد: هتل‌ها مجبورند حداکثر با ۵۰ درصد کارکنان خود به کار ادامه دهند که بکارگیری همین تعداد هم برای هتلدار مصادف با ضرر است. حتی تعدادی از هتل‌ها هنوز تصمیم به بازگشایی نگرفتند و برخی بعد از یکی دو ماه کار کردن پشیمان هستند و قصد تعطیلی دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های جامعه هتلداران برای گذر از بحران کرونا، اظهار کرد: جامعه مرتباً در حال تلاش است و اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان و استانداری اصفهان نیز از ما حمایت معنوی کردند؛ اما از سمت مسئولین پایتخت اقدامی نمی‌شود. همه حمایت‌ها در قالب حرف و جلسه است در سطح استان نامه‌ها و درخواست‌هایی به تهران می‌رود، اما هیچ پاسخی دریافت نمی‌شود.

کد خبر 439729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.