لزوم مهارت آموزی به دانشجویان دختر در دوره تحصیل

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هر چه دانشجویان در مهارت‌های فردی و حرفه‌ای قوی‌تر شوند، سرمایه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی در مسیر زندگی خود کسب خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی رویش، اظهار کرد: معاونت در سه طرح کمند یا کارآفرینی، مهارت آموزی و نوآوری دانشجویان، برگزاری نمایشگاه‌های دانشجویی صنایع دستی، تولیدات فرهنگی، مد و لباس و نیز سفیران فرهنگی با وزارت علوم در همکاری مشترک بوده است.

وی افزود: در طرح کمند با هدف ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای، هدف‌گذاری شده که دختران دانشجو هنگام فارغ‌التحصیلی حتماً یک مهارت را فراگرفته باشند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص کانون‌های دانشجویی گفت: درس و دانشگاه داوطلبانه است و از جایی به بعد گویی تبدیل به وظیفه دانشجو و اساتید می‌شوند؛ اما عضویت دانشجوها در کانون‌ها کاملاً داوطلبانه است.

وی تصریح کرد: دانشجوها در کانون‌ها حتی می‌توانند آرزوها و آرمان‌های خود را دنبال کنند.

به گفته ابتکار، مباحث زنان به مهارت زندگی و خوب زیستن ارتباط نزدیکی دارد و در این باره با وزارت آموزش و پرورش و علوم همکاری نزدیکی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای طرح کمند راه‌اندازی شده که این طرح بر اساس مشارکت دانشجوها در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بر اساس علایق و سلیقه شکل گرفته است؛ زیرا هر کاری که دانشجو در آن علاقه داشته باشد به خوبی آن را انجام می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: تقویت کانون‌های دانشجویی یکی از فعالیت‌های مهم دولت دوازدهم است؛ هر چه دانشجویان در مهارت‌های فردی و حرفه‌ای قوی‌تر شوند، سرمایه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی در مسیر زندگی خود کسب خواهند کرد، همچنین آمادگی داریم تا اجرای این طرح را با معاونت فرهنگی وزارت علوم ادامه دهیم.

گفتنی است در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ۵۳۶۸ کانون فرهنگی شرکت کرده و بیش از ۱۶ هزار فعالیت را در ۴ حوزه و ۲۳ موضوع کانونی در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.

کد خبر 439718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.