ضرورت شرکت نمایندگان در رأی گیری های صحن علنی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر درخصوص مشارکت پایین نمایندگان در رأی گیری های صحن علنی گفت: زیبنده نیست برخی نمایندگان در صحن مجلس حضور داشته باشند، اما در رأی گیری مشارکت نکنند، همکاران دقت لازم برای این موضوع را داشته باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آئین نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پیش از این نمایندگان با فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرا بورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم در صحن علنی مجلس موافقت کرده بودند، این یعنی این لایحه به دلیل آنکه مربوط به مسائل بورسی می‌شود، به فوریت تصویب شود.

وی افزود: به دلیل مشارکت پایین نمایندگان در رأی‌گیری در صحن علنی امروز، یکی از مواد این لایحه رأی نیاورد و به کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف ارجاع شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز این ماده هم رأی می‌آورد، رئیس مجلس لایحه را برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال می‌کرد و بعد از آن این قانون اجرایی می‌شد، اما به دلیل رأی نیاوردن یک ماده، اکنون به کمیسیون ارجاع شده در حالی که به دلیل حضور دو هفته‌ای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، کمیسیون‌ها تعطیل است، بنابراین بررسی مجدد این ماده و ارائه گزارش آن به صحن حدود یک ماه به تأخیر خواهد افتاد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: از همه نمایندگان دعوت می‌کنم تا در رای‌گیریها مشارکت داشته باشند تا ان‌شاالله بعداً با تصویب طرح شفاف سازی، که مردم می‌توانند آرا را ببینند، موردی درباره عدم مشارکت وجود نداشته باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر این نماینده مجلس را وارد دانست و گفت: چند بار در طول فرآیند بررسی لایحه عرض کردم که زیبنده نیست برخی نمایندگان در صحن مجلس حضور داشته باشند، اما در رأی‌گیری مشارکت نکنند، همکاران دقت لازم برای این موضوع را داشته باشند.

کد خبر 439707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.