رونق اقتصادی اولویت نخست مردم برای آینده اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رونق اقتصادی شهر، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و شادی و نشاط شهروندان پنج اولویت شهروندان اصفهان برای آینده شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک برنامه زنده رادیویی، با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر بر مبنای نتایج فعالیت مرکز پژوهش‌های شورا انجام می‌شود، اظهار کرد: مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان نیز در زمینه اقدامات اجرایی پژوهش‌های شهری به‌طور تخصصی ورود می‌کند.

وی افزود: چرایی اجرای پروژه‌ها بر اساس پژوهش‌ها و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورا ارزیابی شده و سپس شهرداران و مدیران مرتبط شهری در جلسات متعدد آن را بررسی و اقدامات اجرایی را نهایی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه شهرداری از طریق مردم و دولت تأمین می‌شود بنابراین باید بخش پژوهش در آن به درستی دیده شده و نقش تحقیقات در چگونگی تحقق این درآمدها مشخص باشد.

وی با تاکید بر اینکه خطا از مدیریت شهری که پشتوانه پژوهشی دارد کمتر پذیرفته می‌شود، ادامه داد: مجموعه‌ها باید به سوی کاربردی کردن تحقیق و پژوهش پیش رفته و با بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند تمام پروژه‌های بزرگ را با پشتوانه پژوهشی و مطالعاتی اجرا کنند.

نصراصفهانی اضافه کرد: سالانه ۱۵ تا ۲۰ پروژه مطالعاتی، ۳۰ تا ۴۰ پایان‌نامه و پنج تا ۱۰ مورد نظرسنجی در مدیریت شهری اصفهان اجرا شده و برنامه‌های پنج ساله نیز بر اساس این پژوهش‌ها تدوین شده‌اند و پیش از اجرای طرح‌های شهری اصفهان، طرح پیشنهادی آن در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، خوراسگان و نجف‌آباد به تحقیق گذاشته می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از عملکرد شورا و اعضای آن توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر سنجیده می‌شود، ادامه داد: بنا بر ضرورت، گاهاً طرح‌ها و دیدگاه‌های شهروندان در این مرکز ساختارمند و به شورا ارائه می‌شود.

وی افزود: پژوهش موجب می‌شود که ما ضرورت‌ها را به دست آوریم زیرا در مدیریت شهری به پژوهش قفسه‌ای، اعتقادی نداریم و اصلاً بنایی هم برای پژوهش قفسه‌ای وجود ندارد، بلکه پژوهش میدانی بر اساس نیازهای شهر باید اجرایی شود.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری امروز به هیچ وجه مجاز به خطا نیستیم، گفت: در فعالیت‌ها نباید نیاز به فعالیت اصلاحی باشد چون نسبت به کارآمدی اجرای هر پروژه پاسخگو هستیم.

وی بر اساس ارزیابی‌ها، رونق اقتصادی شهر، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و افزایش شادی و نشاط شهروندان را پنج اولویت شهروندان اصفهان برای آینده شهر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئولیت رونق اقتصادی و تأمین امنیت شهر تنها به مدیریت شهری باز نمی‌گردد اما کمک به بهبود اقتصاد و ارتقای امنیت شهر توسط این نهاد امکان‌پذیر است، اضافه کرد: اگر به دنبال ایجاد شهر سرزنده هستیم باید برای سرزنده‌سازی مردم شهر اهتمام کنیم بنابراین حمل‌ونقل روان، رونق اقتصادی، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و افزایش شادی و نشاط شهروندان را با برگزاری رویدادهای شهری در دستورکار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان به حوزه خلاقیت و فناوری اختصاص یافته، افزود: برنامه جامع شهر اصفهان در حال اجراست که در قالب جلسات یک شهر گفت و گو، شهروندان برای ساختن آینده شهر خود نظر می‌دهند و قرار است ۵۰ هزار نفر از مردم شهر در آن نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 439704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.