PSG و تنها یک گام تا رسیدن به رؤیای پرهزینه

تیم فوتبال پاریسن ژرمن فرانسه با پیروزی برابر تیم لاپیزیش به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته- ۲۸ مرداد، در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل، تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه به مصاف لاپیزیش آلمان رفت.

قضاوت این دیدار بر عهده "ییورن کوییپرس" هلندی بود. مسابقات مرحله حذفی این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت متمرکز و تک حذفی در کشور پرتغال انجام می‌شود. میزبان دیدار شب گذشته هم ورزشگاه "دو اسپورت" شهر لیسبون بود.

لاپیزیشی‌های رؤیاپرداز و منظم، برای رسیدن به نیمه نهایی از سد تیم چغر و با تجربه‌ آتلتیکو عبور کردند. شاگردان توماس توخل هم از صخره سختی به نام آتالانتا برای رسیدن به نیمه نهایی رد شدند.

بازی که آغاز شد، انگار آلمانی‌ها تحت تأثیر نام‌های بزرگ پاری سن ژرمن نظیر نیمار، امباپه و دیماریا قرار گرفته بود. هر دو تیم در این بازی به دنبال یک هدف مشترک در تاریخ باشگاه خود بودند و آن رسیدن به فینال UCL بود.

اما شاگردان توخل بسیار با تجربه‌تر از تیم یولیان ناگلزمن جوان ظاهر شدند و با در دست گرفتن بازی، دقیقه ۱۳ روی یک ارسال و غفلت لاپیزیشی‌ها، گل اول را توسط مارکینیوس وارد دروازه گولاچی کردند.

در ادامه نوبت به آنخل دیماریا رسید که دقیقه ۴۲ اختلاف را دو برابر کند و تیمش را با اندوخته مطمئن به رختکن بفرستد. شگفتی سازان آلمانی که سرحال به نظر نمی‌رسیدند و اثری صلابت و قدرت بازی‌های قبلشان نبود دنبال راه چاره می‌اندیشیدند.

نیمه دوم آغاز شد باز هم نشانه‌ای از خلق شگفتی نبود. پاریسی‌های متمول با رهبری و درخشش فوق ستارگانش از جمله دیماریا، دقیقه ۵۳ تیر خلاص را با شلیک خوان برنات بر پیکره تیم ناگلزمن زد.

بازی به پایان رسید و لاپیزیش دوست داشتنی در میان احترام همگان را سربلندی لیگ قهرمانان اروپا را ترک کرد. جالب است بدانید در دیدار شب گذشته، تیاگو سیلوا و کیلور ناواس از پاری سن ژرمن، مسن‌تر ناگلزمن سرمربی لاپیزیش بودند. این نشان می‌دهد آینده روشنی مقابل این آلمانی خوشفکر است.

به هر حال پاریسی‌ها راهی فینال شدند. آن‌ها با خرج کردن دلارهای نفتی بالاخره به آرزوی خود رسیدند و حالا ۹۰ و بلکه ۱۲۰ دقیقه تا محقق کردن رؤیای دیرینه خود که قهرمانی در اروپا است، فاصله دارند.

پاری سن ژرمن برای اولین بار در تاریخ ۵۰ ساله‌اش به فینال لیگ قهرمانان اروپا (ورژن قدیم و جدید) رسید. آخرین تیم فرانسوی هم که در این مسابقات قهرمان شد مارسی (۱۹۹۳) بود.

به طور کلی فقط ۵ تیم فرانسوی به فینال این مسابقات (ورژن قدیم و جدید) رسیدند:
ریمس- ۱۹۵۶، ۱۹۵۹
سن اتین- ۱۹۷۶
مارسی - ۱۹۹۱، ۱۹۹۳
موناکو- ۲۰۰۳
پی‌اس‌جی ۲۰۲۰

این در حالی است که نیمار آمار فوق العاده ای در لیگ قهرمانان اروپا از خود به جا گذاشته است:

۵۹ بازی و تأثیر مستقیم روی ۵۹ گل (۳۵ گل، ۲۴ پاس گل)
همچنین از زمانی که نیمار اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده هیچ بازیکنی نتوانسته بیشتر از او پاس گل ثبت کند.

نماینده متمول فرانسه البته باید به انتظار بنشیند و ببیند که امشب از میان بایرن مونیخ ترسناک که در یک چهارم نهایی هشت گل به بارسا زده و البته لیونی که غول‌های بزرگی مثل سیتی را حذف کرده، کدام یک حریفش می‌شوند.

کد خبر 439679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.