همکاری سمنان و استان‌های همجوار برای تحقق درآمد پایدار منطقه‌ای

رئیس شورای اسلامی استان سمنان از هم‌افزایی منطقه‌ای در زمینه توسعه و پیشرفت با تشکیل مجمع مشورتی شوراهای استان‌های همجوار خبر داد.

عباس آل بویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و حلقه اتصال بین استان‌های بزرگ محسوب می‌شود که باید از این توانایی و ظرفیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار و درآمدزایی استفاده بهینه کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط نامطلوب اقتصادی، باید از ظرفیت‌های داخلی شهرها و بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری و با هدف خدمت‌رسانی خوب استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان مازندران و سمنان در استان‌های یکدیگر ساکن بوده یا رفت و آمد دارند، باید در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و محیط زیست فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های مشترکی بین سمنان و مازندران و حتی استان‌های همجوار برقرار شود تا با همکاری و هماهنگی بین استان‌ها بتوان به یک درآمد پایدار منطقه‌ای دست یافت.

آل بویه خاطرنشان کرد: با تشکیل مجمع مشورتی شوراهای استان‌های همجوار سمنان و با توجه به دستور کار اول این مجمع، آسیب‌های ساختاری شوراها و شهرداری‌ها را بررسی خواهیم کرد تا هم افزایی مطلوبی در زمینه توسعه و پیشرفت استان‌های همجوار داشته باشیم.

وی افزود: استان‌های همجوار سمنان زیرساخت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارند، اما سیاست گذاری واحد و جامعی در این زمینه مشاهده نمی‌شود. به عنوان مثال مقرر شده بود تا با استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم و قزوین جلساتی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری برگزار شود و با توجه به سیاست استان و نظر استاندار، هدف برای استان سمنان تبدیل معبر به مقصد باشد تا مسافران و زوار حضرت ثامن الائمه (ع)، صرفاً استان سمنان را به عنوان معبر در نظر نداشته باشند و به عنوان مقصد گردشگری آنان محسوب شود.

آل بویه خاطرنشان کرد: در این زمینه طرحی مدنظر است که بتوان از استان‌های همجوار در ورودی شهرها محلی به افرادی اختصاص داد تا بتوانند صنایع دستی و محصولات خود را برای فروش ارائه کنند.

وی اضافه کرد: استان‌های سمنان، گیلان، مازندران و گلستان استان‌های همجواری هستند که در اولین جلسه شورای مجمع مشورتی استان‌ها حضور دارند و مقرر شده تا سمنان میزبان اولین جلسه باشد و این جلسه تا قبل از ۱۵ شهریور با حضور رؤسای شورای مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و جلسات بعدی با توجه به تعامل بین شوراها و شهرداری‌ها با ارائه طرحی جامع با حضور شهرداران برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش برای تشکیل دبیرخانه دائمی جهت اطلاع رسانی برنامه‌ها و اهداف این مجمع، گفت: به جد می‌توان گفت که افراد بسیار ذی نفوذ و قدرتمندی در این مناطق داریم و با توجه به اینکه سرمایه گذاری برای توسعه درآمد پایدار از اهداف مشترک استان‌های همجوار است، از توان این افراد استفاده بهینه نشده است و دلایلی همچون نبود طرح‌های مناسب و جامع و آماده نبودن زیرساخت‌ها مزید بر علت بود که امید است با دایر شدن این دبیرخانه، مشکلات رفع و از ظرفیت‌های موجود و افراد توانمند به خوبی استفاده شود.

کد خبر 439673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند FR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    درود بر مهندس آل بویه دلسوز و پیگیر و مردمی