۱۱۸۴ داوطلب کنکور سراسری در سمیرم به رقابت می‌پردازند

رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم گفت: یک هزار و ۱۸۴ نفر در کنکور سراسری سال ۹۹ شهر سمیرم با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، علی قاسم‌پور رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بالاتر حضور دختران نسبت به پسران در آزمون سراسری ۹۹ اظهار کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۹ این شهرستان در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، زبان، علوم انسانی و هنر به ترتیب ۱۱۴ نفر، ۴۸۲ نفر، ۸۴ نفر، ۳۶۲ نفر و ۱۴۲ نفر است. همچنین در آزمون سراسری سال ۹۹ پسران در گروه علوم ریاضی و فنی و دختران در سایر گروه‌ها از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی پیشتاز بوده‌اند.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کنکور طی چهار روز برگزار می‌شود که در روز نخست آن در گروه آزمایشی هنر از ۱۴۲ داوطلب شرکت کننده در آزمون، ۳۰ نفر مرد و ۱۱۲ نفر زن با هم رقابت کردند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور سمیرم خاطر نشان کرد: در گروه علوم ریاضی و فنی که در روز پنجشنبه با هم به رقابت می‌پردازند از ۱۱۴ نفر شرکت کننده ۸۰ نفر مرد و ۳۴ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین شرکت کننده همچون سال‌های گذشته در رشته علوم تجربی بوده که امسال بالغ بر ۴۸۲ داوطلب دارد و از این تعداد ۳۰۴ نفر زن و ۱۷۸ نفر مرد رقابت می‌کنند.

قاسم‌پور گفت: در روز پایانی این آزمون گروه زبان‌های خارجی با ۴۹ متقاضی زن و ۳۵ متقاضی مرد این رقابت را به ایستگاه آخر خود می‌رساند.

وی در خصوص لزوم رعایت موازین بهداشتی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای تمامی داوطلبان بسته‌های بهداشتی شامل دو پد الکل و ماسک تهیه شده همچنین تمام محیط برگزاری آزمون با مواد ضد عفونی کننده گندزدایی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در زمان ثبت نام برخی از داوطلبین با اشتباهاتی مواجه شده‌اند که ما در مرکز رفع ایراد این دانشگاه موضوعات پیش آمده را برطرف خواهیم کرد.

قاسم پور تاکید کرد: محیط برگزاری آزمون سراسری ضد عفونی می‌شود تا سلامت محیطی برای داوطلبان تضمین شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم با افزایش تعداد داوطلبان روبه رو بوده و با هزار و ۱۸۴ متقاضی کنکور سراسری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 439671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.