دستور رئیس جمهور برای پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای سالن اجلاس

شهردار اصفهان گفت: استاندار مکاتبه‌ای با رئیس جمهوری در ارتباط با پروژه سالن اجلاس انجام داده که پیرو آن دستور پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت صادر شد که در صورت تحقق تا پایان امسال این پروژه نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه سه شنبه _۲۸ مردادماه ۹۹_ در برنامه تلویزیونی «هشت بهشت» با اشاره به پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: برای احداث این پروژه تاکنون ۲۰۶ میلیارد تومان هزینه شده و ۹۶ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد سهام پروژه نمایشگاه مربوط به شهرداری و ۳۰ درصد اتاق بازرگانی است، افزود: شهرداری سهام خود را در نمایشگاه افزایش داده و در حال حاضر محوطه سازی، تأسیسات آب، برق، گاز و و انشعابات مورد نیاز همچنین سالن امیرکبیر این پروژه آماده شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تحول بزرگ اقتصادی در شرق اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه نمایشگاه بین‌المللی در شرق کلانشهر اصفهان واقع شده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تحول بزرگی در اقتصاد شهر ایجاد و فضای خوبی برای تولیدکنندگان، تجار، کارخانجات تولیدی و فعالان اقتصادی در اصفهان و ایران ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سالن اجلاس، گفت: این پروژه بزرگ سال ۹۰ کلید خورد و قرار بود دولت یکصد میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن تخصیص دهد و در مدت یک‌سال به بهره‌برداری برسد، اما دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان از تعهدات خود را پرداخت کرد که این موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد و حتی پروژه سالن اجلاس را به حالت تعطیلی درآورد.

نوروزی ادامه داد: پس از سال‌ها در این دوره مدیریت شهری تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت و در این راستا حجم انبوه بدهی‌های مربوط به پروژه سالن اجلاس پرداخت شد.

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل سال اجلاس

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه اجلاس توسط شهرداری هزینه شد که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی و ۲۰۰ میلیارد برای اجرا بوده است، اظهار کرد: در سال‌جاری نیز باید حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

شهردار با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تکمیل پروژه سالن اجلاس ادامه داد: استاندار اصفهان مکاتبه‌ای با رئیس جمهور در ارتباط با پروژه سالن اجلاس انجام داده که پیرو آن دستور پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت صادر شد که در صورت تحقق آن تا پایان امسال این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سالن اجلاس باید محل برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی باشد، گفت: با توجه به اهمیت تعیین بهره‌بردار برای پروژه سالن اجلاس به زودی فراخوان مربوطه اعلام خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: اکنون در تمام نقاط شهر پروژه‌های زیادی همچون اجرای پیرایش شهری، احداث ورزشگاه، پیاده روسازی، احداث پارک و … در حال اجرا است.

اجرای طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع)

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع)، گفت: از روز چهارشنبه مسیر خیابان باغ گلدسته به سمت میدان امام حسین (ع) برای مدتی مسدود تا عملیات عمرانی این میدان هر چه سریع‌تر انجام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین ظرف مدت یک ماه پیاده‌راه‌سازی بخشی از میدان امام حسین (ع) و خیابان سپه انجام می‌شود.

وی با اشاره به جانمایی پروژه‌ها در شهر، تاکید کرد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد عدالت فضایی در شهر است از این رو بیشترین فعالیت‌های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه چندین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در مناطق کمتر برخوردار شهر قرار گرفته است، گفت: در منطقه ۱۴، چهار ورزشگاه در حال احداث است، البته با توجه به مطالبه شهروندان این منطقه، پروژه‌های زیادی تاکنون در این منطقه به ثمر رسیده است.

توزیع عادلانه اتوبوس‌های جدید در خطوط

وی با اشاره به ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در سال جاری به مناسبت عید سعید غدیر خم ۸۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر وارد و ۲۰ اتوبوس دیگر نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اتوبوس‌های جدید بین ۳۰ خط اتوبوسرانی توزیع شده تا عدالت اجتماعی رعایت و همه شهروندان از این امکانات برخوردار شوند.

بهره برداری از پنج پروژه بزرگ شهری

شهردار اصفهان با بیان اینکه هفته جاری در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» مجموعه ورزشی باغ غدیر افتتاح و از تجهیز و بازسازی چند میدان ورزشی آن رونمایی شد، افزود: مجموعه ورزشی غدیر برای استفاده ورزشکاران و سایر شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شده است.

وی ادامه داد: برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» از ۱۱ هفته پیش آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، البته تاکنون هر یکشنبه چندین پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد زیادی از پروژه‌ها نیز انجام شده است.

نوروزی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی در شهر، اظهار کرد: یکی از پروژه‌ها ادامه جاده فرزانگان و پل آفتاب بوده و مورد بهره برداری قرار گرفته همچنین از پل آفتاب به سمت کارخانه قند سه کیلومتر دیگر نیز در حال احداث است.

وی افزود: در این مسیر باید پنج پل احداث شود که اخیراً عملیات اجرایی پروژه پل زیرگذر قهجاورستان آغاز شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: این پروژه طبق جدول زمانی در حال احداث است و پیشرفت خوبی دارد.

وی تاکید کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی باید در مدت ۳۶ ماه احداث شود، اما طبق قول داده شده به شهروندان قطعاً ۱۸ ماهه تکمیل و اوایل بهمن ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 439664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.