نرخ بیکاری استان در دوران شیوع بیماری کرونا به ۱۱ درصد رسیده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در ابتدای سال گذشته ۱۴.۴ درصد بوده که قبل از شیوع کرونا به عدد ۱۰.۸ درصد رسید، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این آمار به بیش از ۱۱ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین قاضی عسگر در نشست خبری مجازی استاندار و معاونانش به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: سعی کردیم اثرات زیان‌بار ویروس کرونا را که بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی بود، کاهش دهیم. در حوزه گردشگری، فعالیت‌ها منجر به تشکیل ستاد گردشگری شد که به محض خروج از وضعیت قرمز، مصوبه‌های آن آماده و قابل اجرا است.

وی افزود: در حالی که سازگاری با ویروس کرونا را تجربه می‌کنیم، توان رونق گردشگری را داریم که خوشبختانه در سال جاری با تمهیداتی که در بودجه دیده شده، فعالان این عرصه مخصوصاً صنایع دستی از مالیات معاف شدند؛ همین‌طور سقف وام برای این مشاغل نیز افزایش یافت تا فعالان این حوزه بتوانند با کمک بیشتری به بازگرداندن خسارت‌های وارده بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در مورد وضعیت شهرک نساجی اصفهان گفت: شهرک پوشاک، کیف و کفش به دو قسمت تشکیل شد که قسمت نخست در شمال اصفهان مکان‌یابی شده و بخش امور نساجی آن در مجاورت شهرک صنعتی کمشچه قرار گرفته و در حال پیشرفت است؛ شهرک صنعتی طلا نیز در اتحادیه مربوطه در حال بررسی است.

قاضی عسگر اظهار کرد: در سال گذشته موفقیت خوبی در صادرات مواد غذایی از کارگو ترمینال داشتیم و در حال حاضر ۱۱۰۰ تن مواد غذایی را صادر کرده و روز به روز در حال پیشرفت است.

وی افزود: در شورای مهارتی که اخیراً برقرار شد، از هم استانی‌های عزیز درخواست توجه به مهارت آموزی را داشتیم، چرا که آمار و اطلاعات اهمیت مهارت آموزی و موفقیت‌های ناشی از آن را تأیید می‌کند. در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز بازارچه مربوطه تشکیل شده و موزه آن در دست احداث است.

وی افزود: استان اصفهان سال گذشته، رتبه اول صدور مجوزهای بخش کشاورزی در کشور را به دست آورد. در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی و پیگیری می‌شود. این کارگروه از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال، ۱۶ جلسه با حضور استاندار و در مجموع ۳۸ جلسه تشکیل داده که امیدوارم با این اقدامات از مشکلات صنوف تولیدی کاسته شود. کارگروه تنظیم بازار نیز سال گذشته، حداقل ۱۲ جلسه اصلی را برگزار کرده که با ورود به صنوف مختلف، فعالیت‌های مثبتی را داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: سالن اجلاس سران سرمایه گذاری خوبی است که برای آن، به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم. با توجه به شرایط موجود، برنامه خوبی با کمک اتاق بازرگانی در نظر گرفته شده تا این پروژه در اسرع وقت به اتمام برسد.

قاضی عسگر در مورد نرخ بیکاری استان گفت: نرخ بیکاری در ابتدای سال گذشته ۱۴.۴ درصد بوده که قبل از شیوع کرونا به عدد ۱۰.۸ درصد رسید، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این آمار به بیش از ۱۱ درصد رسید که امیدواریم این افزایش نیز با همت دستگاه‌های اجرایی کاهش یابد؛ علاوه بر آن طرح بسیار خوبی در دست اقدام است که به فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال می‌انجامد؛ این امر با کمک خانه صنعت، معدن و تجارت انجام شده و تاکنون پیشرفت‌هایی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: شرکت‌هایی با نیاز مبرم به نیروی کار داریم که به دلیل عدم مهارت، نیروی کار مناسبی برای آنها وجود ندارد که امیدواریم با مهارت آموزی، مشکلات این صنایع هم حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده، امیدواریم صنایع بزرگ و دستگاه‌های اجرایی وام‌هایی را در اختیار مردم قرار دهند تا با کمک آنها، موفق به پیشرفت صنعت گردشگری شویم. پروژه بزرگی طراحی شده که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود که باعث توسعه گردشگری و تسهیل آن خواهد شد تا توسعه گردشگری ایمن دوباره احیا شود.‌

کد خبر 439649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.