جزئیات نحوه برگزاری عزاداری محرم/نرخ شیوع کرونا در اصفهان افزایشی نیست

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: هر هیئتی که قصد فعالیت در این ایام را داشته باشد، نیاز به اخذ مجوز دارد که این مسئله مهم‌ترین شرط ما برای برگزاری این مراسم‌هاست، دسته روی و حرکت هیئت‌ها ممنوع بوده و برای ورود و خروج عزاداران نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب درویشی امروز- سه شنبه ۲۸ مرداد-در حاشیه نشست استاندار اصفهان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات وسیعی با جهت‌گیری‌های مختلف انجام شد. جهت‌گیری اصلی ستاد استانی، توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و بومی سازی آنها بود؛ توجه به ظرفیت استان، تولیدات و اختراعات استانی نیز مد نظر قرار گرفت که در این زمینه اقدامات بسیار مناسبی در امر تولید ضدعفونی‌کننده‌ها و اختراعات دستگاه‌های تولید ماسک انجام شد.

آخرین وضعیت نرخ شیوع کرونا در استان

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های عظیم خیرین نیز یکی از اهداف ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بود، در این امر نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد. استفاده از فناوری‌های دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری نیز در این دوران مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر نرخ شیوع ویروس کرونا در استان افزایشی نداشته و حتی می‌توان گفت که رو به کاهش است که این نتیجه زحمات همه دست‌اندرکاران و به ویژه کادر درمان بود.

جزئیات برگزاری عزاداری‌های محرم

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در مورد تمهیدات و پروتکل‌های لازم برای اجرای مراسم عزاداری در ایام محرم خاطرنشان کرد: هر هیئتی که قصد فعالیت در این ایام را داشته باشد، نیاز به اخذ مجوز دارد که این مسئله مهم‌ترین شرط برای برگزاری این مراسم است. هیئت‌ها باید توجه داشته باشد که مراسم عزاداری حتماً باید در مکان‌های روباز برگزار شود، دسته روی و حرکت هیئت‌ها ممنوع است و برای ورود و خروج عزاداران نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز در مراسم‌ها اجباری است و ساعت‌های مجاز برای برگزاری این مراسم‌ها، به تمامی هیئت‌ها ابلاغ شده و باید مطابق آن عمل شود.

آئین نامه‌های بازگشایی به مدارس ابلاغ شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان اظهار کرد: آئین نامه مفصلی برای بازگشایی مدارس ابلاغ شده که وضعیت‌های مختلف را به طور کامل شرح می‌دهد. به طور مثال در نقاط وضعیت قرمز، مانند اصفهان، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد و این در حالی است که با تشخیص کادر آموزشی ممکن است که تدریس برخی از کلاس‌ها به صورت حضوری باشد. در شهرهای زرد یا نارنجی، وضعیت آموزش ترکیبی و در شهرهای با وضعیت سفید، آموزش به صورت حضوری خواهد بود. البته آموزگاران باید در محل آموزشگاه حاضر بوده و به تدریس بپردازند.

کد خبر 439643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.