غلامی: فاز اول سامانه دوم انتقال آب اصفهان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: سامانه دوم انتقال آب در حال حاضر با سه پیمانکار در حال اجراست که امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی، دیروز -سه شنبه ۲۸ مرداد- در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: اعتبارات پروژه‌های عمرانی ما در سال ۱۳۹۹، حدود یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است؛ البته با پیگیری‌های استاندار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های عمرانی اضافه شد و سرجمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی تا خرداد سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در کنار این اعتبارات دولتی، اعتبارات نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها را هم داریم. میانگین بودجه ۱۰۸ شهرداری استان سالیانه حدود هشت هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن به ارزش پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش عمران صرف می‌شود؛ ارزش افزوده این اعتبارات ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است و هم اکنون در تلاش هستیم برای ایجاد قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران هم اعتبار اخذ کنیم.

غلامی ادامه داد: در بخش مدیریت بحران خسارت حوادث طبیعی مانند سیل و خسارت‌های ناشی از آن حدود ۵۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در بخش مسکن و در طرح مسکن ملی حدود ۷۰ هزار واحد به استان اصفهان اختصاص یافت که ۶۸ هزار و ۳۸۶ نفر برای دریافت آن ثبت نام کردند که تاکنون تنها ۳۶ هزار نفر از آنها واجد شرایط بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: طرح سامانه دوم انتقال آب پروژه‌ای بود که مدت‌ها در حالت سکون قرار داشت و مصوبات لازم را برای آن نداشتیم که با پیگیری‌های استانداری و جلسات متعددی که در هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه با حضور استاندار برگزار شد موفق شدیم مصوبه ماده ۲۳ را برای این طرح بگیریم. برای اولین بار توانستیم تصویب یک پروژه بزرگ آبی تحت عنوان سامانه دوم که حالت پدافندی برای استان دارد را به نتیجه برسانیم.

غلامی اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است. سامانه دوم انتقال آب در حال حاضر با سه پیمانکار، در حال اجراست که امیدواریم با بهره برداری از فاز اول آن تا پایان سال به بهره برداری برسد که در این صورت دو متر مکعب بر ثانیه آب به جمع ۱۱.۵ متر مکعب آب شرب اصفهان اضافه خواهد شد.

کد خبر 439641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.