اختلاف با دیوان عدالت اداری مهم‌ترین مشکل قضایی شوراهاست

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر شوراها با دستگاه قضا بحث اختلافاتی است که با دیوان عدالت اداری وجود دارد.

به گزارش ایمنا، علی‌محمد صالحی‌نسب، در تشریح عملکرد شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها در راستای حل مشکلات شهرها در جلسات خود از مسئولین بلند پایه کشور دعوت به عمل می‌آورد که در آخرین جلسه این شورا از رئیس دستگاه قضا دعوت شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه خواسته‌های خود را با رئیس دستگاه قضا مطرح کردیم، افزود: مهمترین مشکل حال حاضر شوراها با دستگاه قضا بحث اختلافاتی است که با دیوان عدالت اداری وجود دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مردم می‌توانند هر شکایتی که از شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارند را به شورای عالی استان‌ها گزارش کنند که در این شورا بررسی و در صورت نیاز به مراجع قضائی ارجاع می‌شود.

صالحی‌نسب با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضا به دنبال خشکاندن ریشه فساد در شهرداری‌های کشور هستیم، اضافه کرد: شورای عالی استان‌ها در زمینه برخورد با فساد آماده همکاری کامل با دستگاه قضا را دارد.

وی با بیان اینکه سامانه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها با حضور رئیس دستگاه قضائیه افتتاح شد، به خبرگزاری فارس گفت: شکایات دریافت شده از سوی مردم ابتدا برای راستی آزمایی به استان مربوطه ارسال می‌شود و در صورت تأیید درستی آن اقدام به جلوگیری از تخلف خواهیم کرد و در غیر صورت ما آن را به مراجع قضائی ارجاع می‌کنیم.

کد خبر 439585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.