گردشگری می‌تواند نجات‌بخش ابرکوه باشد

شهردار ابرکوه گفت: گردشگری یکی از محورهای نجات دهنده شهر ابرکوه است که هم مسئله اشتغال و هم موضوع توسعه را بهبود می‌بخشد و شهرداری در این حوزه آماده ایفای نقش‌های خود در قالب یک برنامه مدون و اجرایی است.

به گزارش ایمنا، حسین حاتمی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در جامعه و برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان توسط خبرنگاران، اظهار کرد: هرچند حوزه کشاورزی و صنعت می‌تواند نقاط امیدی برای ابرکوه داشته باشد اما در مجموع بخش خدمات که یکی از محورهای آن، گردشگری است می‌تواند نجات‌بخش ابرکوه باشد و بحث اشتغال و توسعه را بهبود بخشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری سیاست‌های کلی اداره میراث فرهنگی در حوزه گردشگری را همراهی خواهد کرد، افزود: برای رسیدن به یک برنامه مدون و اجرایی در حوزه گردشگری پیشنهاد می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای جهت رسیدن به اهداف مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی مشتمل بر تمام مواردی که می‌تواند برای توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی و تقویت صنایع‌دستی مؤثر باشد، تنظیم شود.

شهردار ابرکوه اظهار کرد: ایجاد یک فضای با نشاط و برخوردار از لحاظ گردشگری، یکی از راهکارهای توسعه گردشگری در شهرستان است که با توجه به اینکه تأمین امکانات و خدمات مورد نیاز گردشگران در شهر بر عهده شهرداری است، ضمن بررسی اولویت‌های بودجه مصوب امسال به این موضوع نیز می‌پردازیم.

حاتمی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای امسال بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال است که تحقق آن به تلاش مجموعه شهرداری و تحقق اعتبارات و درآمدهای پیش‌بینی‌شده بستگی دارد؛ ضمن اینکه معتقدیم بودجه‌نویسی نیازمند اصلاح است و باید عملیاتی‌تر از گذشته انجام شود چرا که اعداد و ارقام پیشنهادی ممکن است تا پایان سال تغییر کند.

وی با اشاره به مشکل سال‌های اخیر در حوزه تردد ماشین‌های سنگین به داخل شهر، ابراز کرد: ساخت پایانه‌هایی در طرفین شهر و ایجاد کمربندی جدید مواردی بود که برای حل این مشکل پیش‌بینی‌شد و در ادامه می‌توان با حضور فعال راهنمایی و رانندگی و تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز، این ترددها را کاهش داد.

شهردار ابرکوه با اشاره به اجرای طرح تکمیل کمربندی ابرکوه خاطرنشان کرد: بر طبق تعهدات شرکت توسعه زیرساخت کشور و در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی وعده بهره‌برداری از این طرح در آبان ماه سال جاری داده شد و این در حالیست که باند دوم و تقاطع ورودی شهر از سمت یزد هم تا پایان سال مراحل تکمیلی آن ادامه خواهد داشت.

حاتمی ادامه داد: تلاش داریم خسارت‌های وارده به آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین را به سرعت جبران کنیم و برای انجام امور عمرانی در داخل شهر از ماشین‌آلات نیمه سنگین استفاده کنیم.

شهردار ابرکوه با اشاره به اهمیت زیباسازی ورودی‌های شهر، عنوان کرد: سعی شهرداری بر این است که پس از شکل‌گیری زیرگذرها و میدان‌های ورودی شهر از دو طرف، بلافاصله طرح‌های زیباسازی شهر را آغاز کند و یکی از اقدامات در این زمینه، ساماندهی وضعیت یخچال خشتی و مجتمع مربوط به آن است که مشکلات حوزه میراث آن برطرف شده و در حال حاضر جهت ادامه کار نیازمند مصوبه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری است.

حاتمی پیرامون مناسب‌سازی فضای شهری، گفت: مناسب‌سازی تنها نیاز افراد معلول نیست، بلکه افراد کم‌توان، مسن و سایر افراد جامعه نیز باید به سهولت و ایمن در شهر تردد کنند که این مهم در برنامه‌های اجرایی شهرداری مورد توجه قرار گرفته و این رویه در طرح‌های آینده شهرداری نیز مورد اهتمام است.

منبع: ایسنا

کد خبر 439570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.