نظارت شهرداری شهرکرد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم

شهردار شهرکرد گفت: برای برگزاری مناسب مراسم عزاداری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه اصل فاصله گذاری اجتماعی لازم است رؤسای هیئت‌های مذهبی با مدیریت شهری همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهادر عبدالغنی در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت شهری باید به نحوی فضاسازی محرم را ایجاد کند که افرادی که در فضای شهری قرار دارند بتوانند به خوبی از برکات معنوی این ماه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای هر یک از سازمان‌های شهرداری برای بزرگداشت ایام محرم برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با نصب بنرها و دیوارنگاره‌ها، محیط شهری فضاسازی شد و سعی می‌کنیم تا شهر چهره محرم پیدا کند.

شهردار شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این شهر، تاکید کرد: حقیقت این است که باید با کرونا زندگی کنیم، پس همه موارد بهداشتی را باید رعایت کنیم؛ در ماه‌های محرم و صفر به ویژه دهه نخست ماه محرم باید تدابیر بهداشتی لازم برای ایجاد محیطی مناسب و ایمن جهت حضور عزاداران در مراسم‌های مذهبی اتخاذ شود.

عبدالغنی گفت: امکانات شهرداری را در خدمت مراسم عزاداری بکار می‌گیریم؛ تلاش می‌کنیم طرح هر خانه یک حسینیه اجرا شود و حتی نوحه‌های صوتی به صورت سیار در محلات پخش شود.

وی یادآور شد: برای برگزاری مناسب مراسم عزاداری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه اصل فاصله گذاری اجتماعی لازم است رؤسای هیئت‌های مذهبی با مدیریت شهری همکاری کنند.

کد خبر 439560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.