خطر نبود شبکه فاضلاب، گتوند را تهدید می‌کند

شهردار گتوند با بیان اینکه شهرداری متولی دفع آب‌های سطحی است، گفت: آب سطحی آلودگی ندارد، اما به دلیل نبود تأسیسات دفع فاضلاب شهری، فاضلاب خاکستری شهری در جداول روباز سرازیر و موجب آلودگی می‌شود.

به گزارش ایمنا، صدیقه میری اظهار کرد: مدیریت حوزه فاضلاب تا قبل از سال ۶۹ با شهرداری بود؛ از آن تاریخ با تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، این حوزه به این شرکت واگذار شد.

وی افزود: با گذشت ۳۰ سال از تشکیل شرکت آب و فاضلاب تاکنون بسترهای لازم برای فاضلاب شهری در اکثر نقاط استان خوزستان به وجود نیامده است.

شهردار گتوند با بیان اینکه شهرداری متولی دفع آب‌های سطحی است، عنوان کرد: آب سطحی آلودگی ندارد، اما متأسفانه به دلیل نبود تأسیسات فاضلاب شهری، فاضلاب خاکستری شهری در جداول روباز سرازیر و موجب آلودگی می‌شود.

میری با اشاره به نحوه جمع آوری و دفع فاضلاب از جداول و جوی‌های روباز گفت: شهرداری هم نسبت به این موضوع اعتراض دارد زیرا سلامتی کارگران بخش خدماتی در خطر است.

وی افزود: با وجود اینکه دفع فاضلاب برعهده شهرداری نیست، اما بخشی از وقت، امکانات و هزینه‌های این دستگاه در این حوزه صرف می‌شود و تنها راه آن اجرای طرح فاضلاب است.

شهردار گتوند تنها راه دفع اصولی فاضلاب گتوند را ایجاد شبکه فاضلاب شهری توسط شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه خدمات شهری که به طور مستمر مشغول کار هستند سالانه چندین بار با پیمانکاران لایروب قرارداد منعقد و با صرف هزینه زیاد، جداول و جوی‌های روباز شهری لایروبی می‌شود.

میری افزود: شهرداری‌ها، مؤسسه‌های عمومی غیردولتی هستند که برای تأمین هزینه‌های خود از حمایت دولت بی‌بهره‌اند و درآمد آنها اغلب از بهای خدمات از جمله بهای پسماند، فضای سبز و خدمات آتش نشانی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهرداری برای دفع فاضلاب هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌کند، گفت: شهرداری برای تأمین سلامت شهروندان این وظیفه را علاوه بر وظایف خود برعهده گرفته است.

شهردار گتوند افزود: سال ۹۷ طرح فاضلاب شهری گتوند در شورای حفاظت کیفی کارون با حضور استاندار مصوب شد؛ بنده در آن جلسه مشکلات فاضلاب روباز گتوند را به طور کامل تشریح کردم.

میری تصریح کرد: با توجه به اینکه رودخانه کارون از کنار شهر گتوند عبور می‌کند، استاندار خوزستان به صورت خاص بر ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب گتوند در سال ۹۸ تاکید کرد، اما متأسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 439548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.