عرضه جاذبه‌های شهری بجنورد در "جشنواره شهر زیبا"

نخستین جشنواره شهر زیبا در بجنورد، با تشکیل و گشایش دبیرخانه این رویداد، در مرکز استان خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی، شهردار بجنورد با اشاره به آغاز بکار نخستین جشنواره شهر زیبا در این شهر، اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های خانه‌های نوساخت (خانه‌هایی که در یکسال اخیر ساخته شده)، خانه‌های بازسازی شده و خانه‌های موجود برپا شده و در آن تصاویر ارسالی از شرکت کنندگان، از نماسازی و استفاده از عناصر بومی در طراحی خانه‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

وی افزود: کمک به ایجاد سیما و منظر شهری زیبا از اهداف اصلی این رویداد است و تلاش داریم تا انگیزه زیبا ساختن شهر در بین معماران و سازندگان بیشتر شود و البته این اقدام، به هویت بخشی شهری کمک کرده و بستری است تا مردم در زیباسازی شهری مشارکت کنند.

شهردار بجنورد گفت: در جشنواره شهر زیبا تلاش داریم تا شور و نشاط اجتماعی و بروز استعدادهای برتر در طراحی محقق شود.

زارعی گفت: برای علاقه مندان، فرصتی در نظر گرفته شده تا در بخش جنبی جشنواره هم عکس‌های خود را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش جانبی جشنواره نیز شامل واحدهای صنفی (نمای خارجی واحدهای صنفی و تجاری) خانه‌های منطبق با معیارهای زیست محیطی، حیاط خانه‌ها (فضاسازی مناسب در محیط خانه) و آئین گرامیداشت برای معمار برجسته شهر است.

شهردار بجنورد گفت: جشنواره از امروز آغاز شده و علاقه مندان تا ۲۰ شهریورماه فرصت دارند تا آثار و تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 439504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.