آغاز اجرای طرح پرداخت با کد QR در مشهد از امروز

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد از آغاز اجرای طرح پرداخت با کد QR در اپلیکیشن «شهر من» از امروز _سه شنبه ۲۸ مردادماه ۹۹_ خبرداد و گفت: این اقدام ایمن‌ترین روش پرداخت برای مباحث امنیتی و شرایط کروناست زیرا کارت بانکی و رمز آن ارائه و اعلام نمی‌شود.

محمد عین القضات در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح پرداخت با کد QR اپلیکیشن شهر من با هدف مقابله با شیوع کرونا روی دستگاه‌های پوز مخصوص " ساینارد" فعال شده و با دکمه‌ای که توسط فروشنده کلیک می‌شود مبلغ به دستگاه اعلام و با توجه به ارزش QR تولید شده و با اسکن آن تبادل وجه انجام می‌شود که با این روش مشتری نیاز به ارائه کارت بانکی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی استراتژی بهره‌گیری از ظرفیت برندها و فروشگاه‌های معتبر در اصناف مختلف است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ واحد معتبر در اصناف مختلف مورد شناسایی قرار گرفت تا شهروندان انگیزه بیشتری برای استفاده از شیوه‌های پرداخت نوین داشته باشند.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد افزود: برای تحقق بازار هوشمند در کلانشهر مشهد در صدد راه اندازی شیوه‌های پرداخت نوین از طریق کد QR اپلیکیشن شهر من در مراکز تجاری طرف قرارداد هستیم.

وی با اشاره به مزایای در نظر گرفته شده برای ترغیب شهروندان از طریق روش پرداخت کد QR، گفت: برای شهروندانی که از شیوه‌های نوین پرداخت در فروشگاه‌های هدف اپلیکیشن شهر من استفاده می‌کنند، علاوه بر ارائه تخفیف ویژه، قرعه کشی‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

عین القضات خاطرنشان کرد: طرح پرداخت با روش کد QR اپلیکیشن شهر من در مرحله نخست و از امروز در فروشگاه‌های شهر ما شهرداری مشهد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با برون‌سپاری اجرای پروژه‌ها امکان تسریع در ارائه خدمات و ایجاد بخش‌های جدید روی اپلیکیشن شهر من فراهم شده است.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد گفت: شهر من، اپلیکیشن شهری است که با هدف یکپارچه‌سازی ارائه تمام خدمات دستگاه‌های اجرایی و داشتن رسانه اجتماعی در دست مردم برای افزایش تعامل با شهروندان، ارتقای فرهنگ شهری شهروندان و ایجاد منبع درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن شهر من ۱۰ سرویس متنوع را ارائه کرده است، گفت: چشم شهر، باشگاه‌های شهروندی، نقشه شهر، پرداخت هوشمند و ایمن و حمل و نقل هوشمند از جمله خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن بشمار می‌رود.

کد خبر 439491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.