تالش بیش از ۴۳ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

شهردار تالش گفت: بافت فرسوده این شهر ۴۳۰ هزار و ۶۴۲ متر مربع است.

شهرام غنی زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ اجرای ۹ پروژه در قالب طرح بازآفرینی پایدار شهری در ستاد شهرستانی بازآفرینی تالش به تصویب رسیده است.

وی افزود: میدانگاه مسجد جامع، گذر پیاده نوحه‌گران، ساماندهی سیمای شهری خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خیابان سعدی و شهید افرازی، کانون خدمات محله‌ای گل سرخ، محور گردشگری کرگان‌رود (حاشیه جنوبی کرگان‌رود؛ خیابان سردار جنگل)، کانون بومگردی کاروانسرا، مکان‌یابی پارکینگ‌های عمومی در تطابق با پروژه‌های بازآفرینی، خانه‌های امید (مکان یابی و تملّک تک پلاک و تخصیص کاربری فرهنگی جهت ایجاد شبکه فرهنگی اجتماعی)، مرکز چند منظوره فرهنگی خدماتی خیابان پاسداران ۹ طرح مصوب در ستاد شهرستانی بازآفرینی هستند و قرارگیری آنها در صف تعریف بودجه منوط به تصویب در ستاد استانی است.

شهردار تالش عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها علاوه بر ارتقای سطح زندگی و امکانات رفاهی ساکنان مناطق واقع در بافت فرسوده و افراد ساکن در این مناطق که اقدام به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند از تسهیلات بانکی نوسازی و بهسازی مسکن بهره مند می‌شوند.

غنی زاده یادآور شد: بافت فرسوده شهری تالش از ضلع شمالی خیابان سعدی آغاز می‌شود و تا کوچه شهید وظیفه ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۰ تن قیر برای آسفالت معابر بافت فرسوده و امسال نیز شش میلیارد ریال در قالب طرح بازآفرینی برای ساماندهی رودخانه نوحه کران تالش اعتبار اختصاص یافته است.

شهردار تالش عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در مجموع مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 439473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.