شهرداری‌ها به تنهایی در ساخت مسکن راه به جایی نمی‌برند

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ورود شورا و شهرداری به مقوله ساخت مسکن به تنهایی راه به جایی نخواهد برد و لازم است دولت، خیرین، نهادهای حمایتی، نظام مهندسی و خود مردم به این موضوع ورود کنند.

محسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در بحث مسکن مجموعه‌های مختلفی دخیل هستند که متولی اصلی آن وزارت مسکن و شهرسازی است، اظهار کرد: در حالی که مسکن مهر یک طرح بسیار موفق بود اما دولت یازدهم به آن بی توجهی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم قیمت‌های سر به فلک کشیده مسکن شکسته شود باید طرح‌هایی با ضوابط خاص و با همکاری خیرین اجرا شود، البته شورای شهر و شهرداری هم باید در این موضوع ورود کنند هر چند از نظر ذاتی وظیفه‌ای ندارند اما بر اساس مشارکت‌های اجتماعی می‌توانند در این خصوص مددکار باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: البته ورود شورا و شهرداری به تنهایی راه به جایی نخواهد برد بلکه باید در کنار شهرداری، دولت، خیرین، نهادهای حمایتی، نظام مهندسی و خود مردم به عنوان تأمین کننده بخشی از سرمایه، وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت حوزه مسکن در کشور و یزد بحرانی بوده و نیازمند اقدامی عاجل و بموقع است، اضافه کرد: همانگونه که شورای شهر و شهرداری در بحث مقابله با کرونا بموقع عمل کرد و همه اعضا نسبت به خرید تجهیزات بیمارستانی رأی مثبت دادند در کنترل این بحران نیز به صورت ویژه ورود خواهند کرد.

ابوترابی گفت: شهرداری در تسهیل صدور پروانه ساخت و همچنین فراهم کردن امکانات می‌تواند تأثیرگذار باشد و می‌توان با هماهنگی اعضای کمیسیون ماده پنج و معاونت عمرانی استانداری در برخی نقاط شهر که قیمت زمین متعارف تر است اقدام به ساخت مسکن برای مردم کند.

کد خبر 439469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.