ارائه فراخوان اولیه ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در یزد

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر یزد گفت: پروژه ساخت مسکن ۸۰۰ واحدی در مرحله فراخوان اولیه قرار دارد و پس از آن به‌صورت لایحه به شورای شهر ارائه می‌شود.

ونوس عامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای شهر یزد در نظر دارد برای ارتقای بافت محله‌ای میدان میوه و تره بار قدیم، ایجاد شغل وگردش مالی ، پروژه ساخت مسکن ۸۰۰ واحدی را آغاز کند.

وی افزود: این موضوع در مرحله فراخوان اولیه قرار دارد و پس از آن به‌صورت لایحه به شورای شهر ارائه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه لازم است این طرح از نظر ریالی ارزیابی شود، تاکید کرد: پس از ارزیابی ریالی طرح سهم مشارکت شهرداری و پیمانکار مشخص شده و در شورا بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: زمین طرح که همان میدان میوه و تره بار قدیم است، از سوی شهرداری یزد اختصاص پیدا می‌کند و سازه آن یک مجتمع کامل شامل خدمات تفریحی و اداری و مسکونی خواهد بود.

عامری اهمیت ساخت این مجتمع را تقویت بافت منطقه از نظر بافت محله‌ای دانست و اضافه کرد: رونق اقتصاد شهر، ایجاد شغل و گردش مالی می‌تواند از دستاوردهای این طرح باشد.

وی در خصوص راهکار برای کاهش قیمت زمین و مسکن در یزد گفت: کاهش قیمت زمین و مسکن به حجم پول در گردش و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد و در نهایت نیازمند مدیریت و سیاستگذاری کلان است.

کد خبر 439468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.