آغاز به کار نخستین جشنواره شهر زیبا در بجنورد

نخستین جشنواره شهر زیبا در بجنورد، روز دوشنبه با تشکیل و گشایش دبیرخانه این رویداد، در مرکز استان خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار بجنورد در این خصوص اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های خانه‌های نوساخت (خانه‌هایی که در یکسال اخیر ساخته شده)، خانه‌های بازسازی شده و خانه‌های موجود برپا شده و در آن تصاویر ارسالی از شرکت کنندگان، از نماسازی و استفاده از عناصر بومی در طراحی خانه‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

هادی زارعی افزود: کمک به ایجاد سیما و منظر شهری زیبا از اهداف اصلی این رویداد است و تلاش داریم تا انگیزه زیبا ساختن شهر در بین معماران و سازندگان بیشتر شود و البته این اقدام، به هویت بخشی شهری کمک کرده و بستری است تا مردم در زیباسازی شهری مشارکت کنند.

شهردار بجنورد گفت: در جشنواره شهر زیبا تلاش داریم تا شور و نشاط اجتماعی و بروز استعدادهای برتر در طراحی محقق شود.

زارعی گفت: برای علاقه مندان، فرصتی در نظر گرفته شده تا در بخش جنبی جشنواره هم عکس‌های خود را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش جانبی جشنواره نیز شامل واحدهای صنفی (نمای خارجی واحدهای صنفی و تجاری) خانه‌های منطبق با معیارهای زیست محیطی، حیاط خانه‌ها (فضاسازی مناسب در محیط خانه) و آئین گرامیداشت برای معمار برجسته شهر است.

شهردار بجنورد گفت: جشنواره از امروز آغاز شده و علاقه مندان تا ۲۰ شهریورماه فرصت دارند تا آثار و تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 439462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.