آغاز احداث ۲۶۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز احداث ۲۶۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس احداث می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت ۲۶۰ واحد مسکن مددجویی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان آغاز شد.

وی ادامه داد: ساخت این واحدهای مسکونی بر اساس فاز اول تفاهم نامه همکاری بهزیستی و قرارگاه برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مددجویی تا پایان امسال شروع می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه به صورت ۷۵ درصد سهم بهزیستی و ۲۵ درصد سهم قرارگاه تأمین شده است.

قبادی دانا، تفاوت این پروژه را با سایر پروژه‌های مشابه در سهم آورده مددجویان اعلام کرد و گفت: در این پروژه غیر از معرفی زمین، مددجو هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲۲۶ خانوار واجد شرایط به قرارگاه معرفی شده‌اند که پس از بررسی‌های انجام شده پرونده ۸۳۰ خانوار تأیید و کار بررسی ۱۴۴ خانوار هم در مرحله بررسی زمین است و ۲۵۲ خانوار هم در بحث زمین معرفی شده مشکلاتی داشته‌اند که در حال رفع ایرادات هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر همکاری تنگاتنگ ادارات کل بهزیستی با سپاه پاسداران استان‌ها، ابراز امیدواری کرد تا در نتیجه همکاری ایجاد شده در پایان سال ۹۹ شاهد خانه دار شدن ۱۵۰۰ خانوار مددجوی واقع در دهک‌های یک الی ۳ باشیم.

تحویل اولین واحد آماده شده در نیشابور در دهه فجر

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این مراسم با بیان اینکه عملیات احداث اولین واحد تفاهم شده در بهمن ماه سال گذشته و همزمان با گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حاشیه شهر نیشابور آغاز شد، افزود: این واحد مسکونی طی یک ماه آینده تحویل مددجو می‌شود.

وی افزود: عمده واحدهای قابل احداث در مناطق روستایی و صعب‌العبور قرار دارند که با تمام توان برای اجرای به موقع تفاهم ایجاد شده با بهزیستی و تحویل مسکن مناسب به مددجویان این سازمان تلاش می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: این قرارگاه سازندگی طبق تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کشور قرار است که در سطح کشور ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی بهزیستی احداث کند.

از مجموع این ۲۶۰ واحد، ۵۸ واحد در استان آذربایجان شرقی، ۳۵ واحد در استان آذربایجان غربی، ۵۴ واحد در استان فارس و ۱۱۳ واحد در استان کرمان احداث می‌شود.

کد خبر 439452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.