هدف ازدواج جلوگیری از کاهش جمعیت در آینده است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر کسی ازدواج کرد و بچه دار نشد یا فقط یک بچه به دنیا آورد، آسیب بزرگی برای جامعه است چون هدف ازدواج جلوگیری از کاهش جمعیت در آینده است که اگر این کار را انجام دهیم ایران را نجات داده ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدمهدی تندگویان، در مراسم اهدای مجوز به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که با حضور اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان برگزار شد، اظهار کرد: جای تأسف است که تاکنون نتوانستیم به درستی فرهنگ مشاوره را در کشور بین خانواده‌ها جا بیاندازیم.

او افزود: به نظر من حق هر خانواده ایرانی است که یک مشاوره داشته باشد و این امر باید از مدارس شروع شود و مدرسه‌های ما مشاوره محور شوند و روانشناسان با آنها پیوند بخورند.

تندگویان تصریح کرد: اگر خانواده‌ها مشاور محور باشند در مسیر زندگی آنها تغییرات اساسی ایجاد می‌شود و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود بنابراین ضروری است که این موضوع اجباری شود و هر خانواده یک مشاوره داشته باشد.

او افزود: از مشکلات اساسی موجود این است که خود مشاورین و روانشناسان عزم صنفی قوی ندارند و در برخی مسائل و مشکلات پای کار نیستند.

تندگویان ادامه داد: برای مثال وقتی درم ورد مسائلی مانند مالیات به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مراجعه می‌کنیم چون تاکنون مراجعه عمومی نشده است خیلی مشکل را درک نمی‌کنند چون نماینده‌های مجلس به درخواست‌های مردم بیشتر اهمیت می‌دهند بنابراین درخواست دارم مشاوران و روانشناسان مطالبات خود را به صورت عمومی مطرح کنند تا مسئولان با درخواست عمومی مردم جامعه رو به رو شوند.

معاون امور جوانان تصریح کرد: وقتی به کمیسیون‌های مجلس مراجعه می‌کنیم می‌گویند این مراکز به صورت تجملی کار می‌کنند و آنقدر درآمد دارند که نیاز به بحث نیست دلیلش این است که تا حالا مطالبه عمومی نشده و روانشناسان مطالبه‌ای نداشتند.

تندگویان بیان کرد: فعالیت یک مشاور، روانشناس و روانکاو یک نوع ایثارگری است چون آنها هم مشکلات و گرفتاری‌های مالی، خانوادگی و… دارند اما همچنان به مردم کمک می‌کنند و آنها را مورد هدایت قرار می‌دهند.

او اظهار کرد: همین که الان یک جوان وارد مراکز مشاوره می‌شود باید از او تشکر کرد چون فرهنگ مراجعه به روانشناس در خانواده‌ها وجود ندارد پس همین که یک جوان حس کند برای ادامه زندگی باید با متخصصی مشورت کند و حرف گوش دهد کار بزرگی است.

او افزود: درخواست دارم برخورد برای ورود جوانان به مراکز مشاوره متفاوت باشد چون همینکه یک جوان خودش را تخلیه کند نصف کار ما راه می‌افتد چون حس می‌کند جایگاه دارد و کسی هست که به حرف‌های او گوش دهد و به سراغ خیلی از آسیب‌های دیگر نمی‌رود.

تندگویان تصریح کرد: ما یک اشتباهی در موضوعات مشاوره‌ای، روانشناسی فرهنگی و ترویجی انجام دادیم آن هم این است که یک فوکوس بیش از حدی در بحث ازدواج داشتیم آن هم بدون اینکه به دستاوردهای آن فکر کنیم.

او افزود: هدف اصلی فقط ازدواج نیست بلکه تشکیل خانواده و فرزندآوری و تربیت درست فرزندان در جهت افزایش جمعیت است اما ما در سال‌های اخیر فقط روی بحث ازدواج ورود پیدا کردیم و از هدف اصلی خود دور شدیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر کسی ازدواج کرد و بچه دار نشد یا فقط یک بچه به دنیا آورد، آسیب بزرگی برای جامعه است چون هدف ازدواج جلوگیری از کاهش جمعیت در آینده است که اگر این کار را انجام دهیم ایران را نجات داده‌ایم.

کد خبر 439424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سینا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    شما خیلی بیجا می کنید که هدف از ازدواج رو تولید مثل می دونید پس علاقه به همسر چی میشه تاوقتی که به همسرت علاقه نداشته باشی بچه دار شدن بی معنیه