حمایت دولت اسلوونی از تولیدکنندگان غذاهای محلی

مقامات ارشد لیوبلیانا، پایتخت کشور اسلوونی، در نظر دارند در پاندمی کرونا فرصت‌های بیشتری برای رشد کارآفرینان محلی فراهم آورند تا از این طریق مشکل بیکار شدن بسیاری از مردم را برطرف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم لیوبلیانا کار خود را از دست داده‌اند که با پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار این پاندمی، تعداد زیادی از آنان به تولید غذاهای محلی روی آورده‌اند. علاوه بر این، گروهی از مردم نیز به تولید بیشتر محصولات کشاورزی گرایش پیدا کرده‌اند اما محدودیت منابع مالی موانعی را بر سر راه این افراد قرار داده است. مقامات رسمی شهر به منظور گسترش کارآفرینی در میان مردم و برانگیختن آنان به تولید مواد غذایی در این بحران تصمیم گرفته‌اند آن‌ها را از نظر مالی تحت حمایت خود قرار دهند.

پاندمی کووید -۱۹ ضربه‌های جبران‌ناپذیری به خرده‌فروشان و فروشندگان خیابانی وارد کرده است چرا که در طول دوران قرنطینه، این افراد مجبور بودند به مدت چندین ماه فعالیت خود را متوقف کنند. به همین دلیل، مقامات ارشد شهر پس از برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفتند برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به این افراد و همچنین توسعه کارآفرینی، فعالیت‌های مردم در این بخش را مورد حمایت قرار دهند.

مقامات ارشد لیوبلیانا بر این باورند که پایتخت اسلوونی از نظر تولید غذاهای محلی از قابلیت‌های بالایی برخوردار است و با حمایت دولت می‌توان این قابلیت‌ها را به تحقق رساند. تولید در این بخش طی دوران کرونا به طور کامل متوقف شده بود که البته طی پروژه جدیدی قرار است با اهداف بلندپروازانه‌تری برای جبران رکود اقتصادی حاصل از نو آغاز شود.

برای این کار، مقامات رسمی لیوبلیانا از تمامی علاقمندان به فعالیت خواسته‌اند یک پرسشنامه را تکمیل کنند تا دولت در مسیر خود با آگاهی از نیازها و خواسته‌های مردم پروژه خود را به مرحله اجرا برساند. مقامات در نظر دارند پس از اطلاع از نیازهای مردم، کشاورزان را در تولید بیشتر محصولات یاری کنند و امکانات و فضای لازم را برای فروشندگان و علاقمندان جهت فروش محصولات کشاورزی و همچنین پخت مواد غذایی محلی فراهم آورند.

کد خبر 439408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.