سقف سنی واحدهای مشمول وام مسکن یکم به ۲۰ سال افزایش یافت

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام جزئیات افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: ملاک بانک برای تشیص قدمت ساختمان تاریخ صدور پروانه ساختمانی یا جواز ساخت است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن مرادی درباره افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم، اظهار کرد: این کار به این جهت انجام شد تا کمکی به سپرده‌گذاران حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم شود و این دسته از افراد بتوانند املاکی تهیه کنند که در استطاعت مالی آنها قرار دارد.

وی افزود: افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام صندوق مسکن یکم به پیشنهاد بانک مسکن و موافقت بانک مرکزی انجام شده است که بر اساس آن قدمت واحدهای مسکونی از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن هدف از این اقدام بانک مسکن را، ایجاد شرایط بهتر برای خرید واحدهای مسکونی با قیمت پایین‌تر برای دارندگان حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم عنوان کرد.

مرادی با اشاره به اینکه این اقدام از ۳ ماه قبل آغاز شده است، افزود: هم‌اکنون این موضوع به شبکه بانکی ابلاغ شده و با مکاتباتی که با بانک مرکزی انجام شده، هفته گذشته مجوز اجرایی شدن آن به بانک مسکن ابلاغ شد که همان هفته گذشته، اجرایی شدن این مهم از سوی بانک مسکن به شبکه بانکی ابلاغ شد و اکنون اجرایی شده، ملاک بانک برای تشخیص قدمت ساختمان تاریخ صدور پروانه ساختمانی یا جواز ساخت است.

وی اضافه کرد: بعضاً ممکن است پایان کار تاریخ دیگری اعلام کند که این اشتباه است و تسهیلات گیرندگان را دچار مشکل می‌کند و وقتی به بانک مراجعه می‌کنند امکان ارائه تسهیلات به آنها وجود ندارد. تاکید می‌شود که ملاک بانک برای تعیین قدمت ساخت از تاریخ صدور پروانه ساخت است و کسانی که در سال‌های ۹۹ بسته تسهیلاتی را دریافت می‌کنند می‌توانند پروانه‌های صادره سال ۷۹ به بعد را برای استفاده از تسهیلات مسکن، انتخاب کنند.

کد خبر 439394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.