یکی از راهبردهای مهم هلال‌احمر توانمندسازی جوانان است

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، گفت: یکی از راهبردهای مهم هلال‌احمر، توانمندسازی سازمان جوانان به وسیله اعضای فعال و صاحب نام است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محمد گل فشان در جلسه کمیته مشورتی راهبردی اعضای فعال و صاحب نام سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در این جلسه با اشتراک‌گذاشتن تجربیات ارزنده، منتظر هنرنمایی جوانان و ارائه طرح‌های کاملی برای اجرا در یک سال آینده هستیم.

وی افزود: در این چند روز پیام‌ها و تماس‌های زیادی از اعضای سابق داشتیم که نشان دهنده استقبال از این طرح دارد، این برنامه، آغازی برای انجام یک طرح بزرگ است و تداوم دارد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، تصریح کرد: مدتی بعد تعداد دیگری از اعضای قدیمی هلال احمر گرد هم می آیند و قرار بر حذف هیچکس نیست ورود به این عرصه آسان است و با هر دیدگاه و نظری می‌توان به این مجموعه بزرگ پیوست، همه با هم تا فرصتی باقی است باید کارهای ماندگاری انجام دهیم.

گل فشان، اضافه کرد: این کارهای ماندگار قرار نیست با نام شخص خاصی تمام شود، هر کس ایده‌ای داشته باشد و هر طرحی را اجرایی کند به این سازمان بی طرف، خدمت کرده است، بنده اگر قصوری انجام دهم و فرصت‌ها را از دست بدهیم و افراد خوش فکر حذف شوند بخشیده نخواهم شد.

وی خاطرنشان کرد: این اعضا به عنوان گروه راهبردی در مجموعه، در اولین جلسه گرد هم آمده اند و امیدواریم کارها و برنامه‌های درخشان را شاهد باشیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، تاکید کرد: وضعیت بودجه کشور مشخص است و جایی برای گلایه وجود ندارد و نمی‌توان روی مسائل مالی بحث کرد، اما برآنیم با ایده‌های نو و حمایت از طرح‌ها، گشایش‌های مالی خوبی ایجاد شود تا بتوان کارهای بزرگی را حتی با همه کمبودها رقم زد.

گل‌فشان تصریح کرد: هر زمانی که به جوانان اعتماد کردیم، در کارها موفق بوده ایم، گاهی فرد جوانی در استان‌های دیگر توفیق داشته است و می‌تواند آن را در اختیار دیگران قرار دهد، باید بتوان این ایده‌ها را دنبال کرد.

وی گفت: فردا طرحی پیشنهاد می‌شود تا فعالیت جوانان در ایام محرم در جهت توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ارائه خدمات به طور منسجم عملیاتی شود، در سالهای قبل نیز طرح‌هایی در قالب هیأت حضرت علی‌اکبر (ع) در جهت بزرگداشت محرم و برگزاری دستجات عزاداری و خدمت به سوگواران داشته‌ایم و امسال پیشنهادات به سمت خدمت در قالب توزیع اقلام بهداشتی و ابراز ارادت به امام حسین (ع) توسط جوانان است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: برنامه عصر جدید اقلام مورد نیاز در این طرح را تأمین می‌کنند و مستند سازی انجام می‌شود، این بسیار حائز اهمیت است که نقش خود را به درستی انجام دهیم و در هر زمان کار مثبت و درست را به اثبات برسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای مهم هلال احمر، توانمندی جوانان به وسیله اعضای فعال و صاحب نام است، باید بتوانیم جوانان را توسط اعضا توانمند کنیم در این مسیر فقط آموزش فنی حرفه‌ای مطرح نیست و باید توانمندی فکری و اجتماعی نیز انجام شود.

گل‌فشان افزود: یکی از این توانمندی‌ها، استفاده از فضای مجازی است، در تعطیلی فعالیت‌های آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در شیوع کرونا، فضای مجازی به عنوان ظرفیت مهمی به شمار می‌رود، البته باید مراقبت باشیم تا به بیراهه نرویم.

وی تاکید کرد: حرکت جمعیت هلال‌احمر باید جوان باور باشد و با همت و تلاش جوانان بسیاری از اهداف تحقق پیدا می‌کند، در این باره تفاهم نامه‌هایی که به امضا می‌رسانیم در جهت خدمت به مردم و پشتوانه‌ای برای حضور جوانان است.

کد خبر 439393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.