جهانگیری: دستگاه‌های اجرایی به دنبال کاهش هزینه‌ها باشند

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ضمن توجه بر اجرای کامل ماموریت‌ها و انجام تکالیف و وظایف خود، به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، «اسحاق جهانگیری» ظهر دوشنبه در جلسه شورای عالی استاندارد که به ریاست وی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سازمان ملی استاندارد و اعتماد مردم به این سازمان گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع تأیید کننده ایمنی و کیفیت محصولات باید حساسیت ویژه‌ای در ارائه تاییدیه و صلاحیت‌ها داشته باشد.

وی نشان استاندارد را برای مردم نشان اطمینان بخش دانست و افزود: مردم با مشاهده این نشان بر روی محصولات، نسبت به سلامت و کیفیت کالا آسوده خاطر می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت و محدودیت‌های منابع بودجه در سال جاری تصریح کرد: شرایط سخت بودجه‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و لازم است سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها روش‌هایی را به کار گیرد تا در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده، شرایط و بسترهای لازم برای تحقق جهش تولید فراهم شود.

جهانگیری افزود: در سال جاری که با تنگنای منابع بودجه‌ای مواجه هستیم لازم است همه دستگاه‌ها ضمن توجه بر اجرای کامل مأموریت‌ها و انجام تکالیف و وظایف خود، به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی باشند.

در این جلسه برخی پیشنهادات از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات و دیدگاه‌های مختلف با تعدادی از این پیشنهادات موافقت شد.

شرح وظایف پژوهشگاه استاندارد، پیشنهاد اجرای اجباری استاندارد عسل و پیشنهاد تفویض تدوین استانداردهای صرفاً دفاعی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کد خبر 439382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.