دارایی‌های بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان ۹ برابر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : ارزش دارایی های بیمه شدگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در دو سال اخیر، از ۱۳ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از همسان سازی حقوق بازنشستگی و مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: با این اتفاق ۲۶ درصد به مجموع دریافتی مستمری بگیران صندوق افزوده خواهد شد.

وی افزود: در دو سال اخیر با تلاش مدیران صندوق، ارزش دارایی‌های موجود از ۱۳ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عمر انقلاب اسلامی خدمات ارائه شده به مجموعه روستاها بی نظیر بوده است افزود: از اوایل انقلاب تاکنون با تلاش گروه‌های جهادی و مردمی به ایجاد زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های زیر بنایی توجه شد و تا کنون عملیات گازرسانی بیش از ۹۰ درصد روستاهای صعب‌العبور انجام شده است.

افزایش سهم اشتغال روستایی از ۳.۵ به ۲۵ درصد

شریعتمداری افزود: قدم بعدی خدمت به کشاورزان و روستاییان جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها بود، در دولت تدبیر و امید و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع به مجموعه جامعه روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر، شاهد این بودیم که بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور از ۳ به ۳/۲۵ درصد افزایش یافت و روند مهاجرت در برخی از روستاهای کشور معکوس شد.

وی اضافه کرد: یکی عوامل مهم توسعه روستاها، برخورداری از نظام بیمه حمایت‌های اجتماعی است که ۱۵ سال پیش با تصویب قوانین و مقررات لازم آغاز شد و در طول دولت‌ها ادامه یافت و سعی شد ضریب نفوذ بیمه افزایش یافته تا این ماندگاری جمعیت همراه با ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه اشتغال در سطح روستایی و ایجاد امید برای آینده در دوره بازنشستگی و از کار آفتادگی را به دنبال داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه ۱۱۳ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در ایام کرونا زندگی آن‌ها با مشکل روبرو شده خبر داد و گفت: به بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا نیز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه داده شده است.

افزایش ۲۶ درصدی دریافتی مستمری بگیران با اجرای طرح همسان‌سازی

شریعتمداری از همسان‌سازی حقوق بازنشستگی و مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: با این اتفاق ،۲۶ درصد به مجموع دریافتی مستمری بگیران صندوق، اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ استفاده از بیمه روستاییان و عشایر به اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: روستاییان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و همواره در توسعه کشور پیشتاز بودند و کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برای این قشر کار مقدسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیمه اجتماعی روستاییان مرز ظریفی بین بیمه حمایتی و بیمه اجتماعی اقتصادی از این رو باید محصولات آن بیشتر شود که اشتیاق بیشتری را برای عضویت در صندوق به وجود آورد، همین طور می‌توانیم اقشار دیگری را مشمول استفاده از بیمه کرد و سطوح فعالیت صندوق را گسترش داد.

مهم‌ترین دستاورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شفافیت است

شریعتمداری شفافیت را موضوع بسیار مهمی دانست و تاکید کرد: این صندوق به عنوان یک بنگاه اقتصادی نمونه می‌تواند در زمینه شفافیت بدرخشد، بسیار خشنودم که با تلاش هیئت مدیره، شفافیت مهم‌ترین دستاورد این دوره صندوق شده است.

وی افزود: امروز، شفاف‌ترین صندوق بیمه کشور از نظر ارائه صورت‌های مالی به بازار بورس کشور صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و این صندوق همه برنامه‌ها آتی خود را در اختیار بورس قرار داده و اطلاعات آن از طریق کدال بورس در اختیار مردم قرار گرفته و این یک قدم مثبت در راستای شفافیت و صیانت از دارایی‌های صندوق است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طراحی سیستم CRM در صندوق‌های بیمه‌ای کشور گفت: این سیستم از اوایل شهریور برای صندوق بازنشستگی، تأمین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند تقاضاهای خود را به صورت یکپارچه از طریق آن سیستم مطرح کنند.

شریعتمداری افزود: تقویت و نهادینه سازی بیمه‌های اجتماعی در کشور، به عنوان یک هدف و راهبرد در دولت تدبیر وامید بوده و امیدوارم این هدف را در این مجموعه محقق شود.

وی تصریح کرد: گسترش ضریب پوشش بیمه‌های اجتماعی، یک هدف اساسی است که باید یک برنامه عملیاتی روشن برای آن تدوین و به کاهش محرومیت در سطوح مختلف روستایی منجر شود و شرایطی فراهم کند که جامعه روستایی از فقر در امان بماند.

کد خبر 439351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.