اهدای آثار مرحوم سعید نفیسی به کتابخانه شهر بهاباد

شهردار بهاباد از اهدای مجموعه ای از آثار استاد سعید نفیسی به کتابخانه فاطمیه این شهر خبرداد و گفت : این کتاب ها شامل تالیف ، تحقیق، ترجمه ، تصنیف و فرهنگ نامه است که در چارچوب اهداف فرهنگی و معرفی میراث گذشتگان و مفاخر به نام کشور صورت گرفت .

به گزارش ایمنا، حسن ابوالقاسمی بهابادی اظهار کرد: شهرداری در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی اقداماتی را برای نشر و اشاعه فرهنگ کتابخوانی و معرفی اصالت و فرهنگ شهرنشینی را همواره در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشینه درخشان تاریخی، مشاهیر و مفاخر، اصالت و فرهنگ غنی مردم بهاباد پس از سال‌ها پیگیری و صرف هزینه مجموعه آثار استاد نفیسی گردآوری و به کتابخانه یادشده اهدا شد.

شهردار بهاباد بدون اشاره به هزینه تهیه آثار اهدایی تصریح کرد: پیش از این مجموعه نفیس پنج جلدی فرهنگ نفیسی تألیف میرزا علی اکبر ناظم الاطباء، همراه با اثر دیگر، پزشکی نامه که از آثار ماندگار در زمینه پزشکی و طب سنتی است و چاپ اصلی آن به تعداد انگشت شمار در مراکز علمی و فرهنگی کشور موجود است از سوی شهرداری تهیه به کتابخانه فاطمیه بهاباد اهدا و به عنوان میراثی ماندگار و نفیس در این مکان نگهداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، هم اکنون در کتابخانه یادشده با هزار و ۱۲۴ عضو فعال ۲۱ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب با موضوع‌های مختلف موجود است که در سال ۱۳۵۶ خورشیدی از سوی زنده یاد علی اصغر گرانمایه بهابادی تأسیس شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 439350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.