در دو شهر لرستان ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی وجود دارد

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان گفت: ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در استان، مربوط به شهرهای خرم‌آباد و بروجرد است.

به گزارش ایمنا، برزو بردی‌نشین اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱ هکتار بافت تاریخی در خرم‌آباد و ۲۷۲ هکتار در بروجرد وجود دارد.

وی ادامه داد: از پل صفوی از طرف شرق به میدان استانداری و پل حاجی و از طرف غرب به خیابان کمربندی (شهید اردشیر کرمی) که شامل شش محله است را بافت تاریخی شهر خرم‌آباد تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه خیابان فردوسی جزو بافت تاریخی خرم‌آباد محسوب می‌شود، گفت: در بافت تاریخی خیابان فردوسی محلات زیدبن علی، پشت بازار و درب‌دلاکان را در دستور کار قرار دادیم که در زیدبن علی احیای خانه تاریخی چنگایی را با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

بردی‌نشین اضافه کرد: هزینه احیای این خانه تاریخی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تأمین شده است.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه طراحی شهری برای محور درب دلاکان را در دستور کار داریم.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان اضافه کرد: در خیابان فردوسی اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان به تمام تعهدات خود عمل کرده و مبلمان شهری آن برعهده شهرداری و روشنایی آن بر عهده شرکت توزیع برق است.

بردی نشین اظهار کرد: پروژه خیابان فردوسی تکمیل کردیم و فقط پله‌های آن باقی مانده و این پروژه را تحویل شهرداری خرم‌آباد داده‌ایم تا برنامه مبلمان شهری آن را انجام دهد.

وی گفت: این برنامه‌ها در محلات باید به‌صورت اقدام مشترک انجام شود یعنی هرچقدر راه و شهرسازی در این محلات هزینه کند به همان نسبت شهرداری و سایر دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های خدماتی باید هزینه کنند.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان یادآور شد: برای پروژه پیاده راهسازی خیابان فردوسی خرم‌آباد سه میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 439346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.