دولت از کمک به کلانشهرها در حد توان دریغ نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت در انجام تعهدات خود در قبال مدیریت شهری کاستی‌هایی دارد اما آنچه در حد توان داشته را دریغ نکرده و معتقدیم ظرفیت‌های دیگری نیز دارد که احصای آن به کلانشهرها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: زمانی که شورای دوره پنجم فعالیت خود را شروع کرد با دغدغه‌های کمبود مالی و مشکل پرداخت حقوق کارکنان مواجه بود و اکنون اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس را در دستورکار خود دارد که رسیدن به این جایگاه نتیجه فداکاری کارشناسان و پرسنل شهرداری است.

وی با اشاره به رضایت شهروندان مشهد از عملکرد مدیریت شهری بر مبنای نظرسنجی‌های رسمی، افزود: با وجود این ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد که باید در سال پایانی شورای پنجم کاستی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه خدمات و فعالیت‌های متناسب با نیاز شهروندان و اجرای به موقع آن‌ها منجر به تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: در شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، شهر همچنان پویا بوده و اقدامات با هدف امیدآفرینی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، ادامه داد: دولت تا کنون خدمات ارزشمندی داشته اما شرایطی برای اعلام این اقدامات پیش نیامده که لازم است از فرصت هفته دولت برای اطلاع‌رسانی در این خصوص استفاده شود.

حیدری اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد با نماینده عالی دولت که همان استاندار خراسان رضوی است تعامل خوبی داشته و سعی شده از ظرفیت‌های دولت در توسعه شهر استفاده شود.

وی ادامه داد: دولت در انجام تعهدات خود نسبت به مدیریت شهری کاستی‌هایی دارد اما آنچه در حد توان داشته را دریغ نکرده و معتقدیم ظرفیت‌های دیگری نیز دارد که احصای آن به کلانشهرها کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سالروز وقوع کودتای ۲۸ مرداد، خاطرنشان کرد: دولت مردمی و منتخب دکتر مصدق در سال ۳۲ با طرح و حمایت مالی سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا سرنگون شد که این واقعه تاریخی از مصادیق دخالت مستقیم آمریکا در مسائل ایران است و خود آمریکایی‌ها پس از کودتا بر دخالتی که داشته‌اند اذعان و عذرخواهی کردند.

وی اظهار کرد: آمریکا این اقدامات را به دلیل جایگاه ژئوپولیک ایران همچنان ادامه می‌دهد اما جای مسرت است اخیراً یکی از این طرح‌های ضدایرانی با شکست مواجه شد.

حیدری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اضافه کرد: واقعه عاشورا یادآور ایثار، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای عقلانیت و فداکاری امام حسین (ع) و یاران ایشان است

وی با بیان اینکه کسب آگاهی، معرفت و شناخت بیشتر در کنار عزاداری و شور حسینی سبب می‌شود بیشتر در مسیر امام حسین (ع) گام برداریم، افزود: توجه به رعایت دستورات بهداشتی در عزاداری‌های این ماه بنا بر آنچه علما و مراجع در فتاوای خود گفته‌اند باید مورد توجه بوده و اصل بر حفظ سلامت مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه برپایی عزاداری مقبول ضمن حفاظت از سلامت افراد است و نباید در فضاهایی انجام شود که موجب ابتلای عزاداران به بیماری باشد، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی و تمام مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت‌های این ماه می‌توانند بهره بسیاری کسب کنند.

کد خبر 439335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.