ابلاغ دو هزار و ۴۰۰ اخطار برای مزاحمت‌‎های شغلی مشهد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: در راستای رفع مزاحمت برخی مشاغل در سطح شهر تاکنون دو هزار و ۴۰۰ مورد اخطار به واحدهای صنفی دارای مزاحمت ناسازگار با محیط زیست ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا، مسعود رضوی اظهار کرد: اخطارهای یاد شده در سال جاری به متخلفان ابلاغ شده است. مدیریت شهری طی دو سال اخیر تلاشی سازماندهی شده برای رفع مزاحمت‌های شغلی را آغاز کرده است و در این راستا با شیوه‌های مختلف برای رفع مزاحمت‌ها اقدام کرده است و این شیوه‌ها از ابلاغ اخطار تا پلمب محل کسب و کار متخلفان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری و با وجود شیوع کرونا، برخورد با واحدهای مزاحم که ضوابط شغلی را رعایت نمی‌کنند، همچنان ادامه داشته و حتی تشدید شده است، افزود: ایجاد آلودگی‌های صوتی، بصری و زیست محیطی باعث شده از ابتدای سال تاکنون ۲۸۰ واحد متخلف که الزامات یاد شده را رعایت نکرده‌اند، پلمب شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه در همین راستا تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ واحد صنفی نسبت به رعایت حداقل ضوابط استانداردسازی اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر گروهی از مشاغل دارای مزاحمت برای ساکنان شهری وجود دارد، اما به دلیل اینکه شهروندان نیازمند اینگونه خدمات هستند شهرداری با همکاری اتاق اصناف مشهد و اتحادیه‌های مربوط تلاش کرده در جهت استاندارد سازی این واحدها گام بردارد.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر پنج صنف شامل تعمیرکاران برق و اتومبیل، فروشندگان و تعمیر کاران لاستیک، شیشه و آینه اتومبیل و فروشندگان موتور و دوچرخه سازان و تعمیرکاران استارت دینام و باطری اتومبیل مشمول اجرای طرح استاندارد سازی می‌شوند.

کد خبر 439314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.