تصنیف و ترانه با صدای محبعلی بخشی منتشر شد

گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «تصنیف و ترانه» را دسترس مخاطبان قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پروژه، آلبوم «تصنیف و ترانه» تازه‌ترین اثر از گروه موسیقی «همنوازان فاخته» روانه بازار موسیقی شد.

آلبوم «تصنیف و ترانه» با آواز محبعلی بخشی، اثری تازه از گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا است که قرار بود با حضور چند تن از بزرگان موسیقی ایران و منتقدان رونمایی شود اما به جهت شرایط موجود و بیماری کرونا در حال حاضر به صورت دیجیتال و آنلاین در فضای مجازی داخل و خارج ایران قرار داده شده است. این در حالی است که نسخه فیزیکی آن نیز با پخش بسیار محدود وارد بازار فرهنگی و هنری شده است.

خشایار پارسا درباره این اثر گفت: آلبوم «تصنیف و ترانه» اجرای کنسرت گروه «همنوازان فاخته» در تالار رودکی تهران و آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد نوشهر است که در راستای تفکرات گروه مبنی بر ضبط آثار موسیقی به صورت گروهی زنده، پالایش و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: در موسیقی ایران ۲ گونه اثر با کلام به صورت موزون (متریک) موجود است که یکی مربوط به دوران قاجار و دیگری پهلوی است. این اثر با نگرش و تأمل بر این ۲ گونه یعنی تصنیف قاجاری و ترانه پهلوی اجرا شده است. گروه «همنوازان فاخته» در طول فعالیت خود تلاش کرده است با ثابت نگه داشتن اکثر اعضای گروه به یک امضای شخصی در اجرا و بیان موسیقی کلاسیک ایران برسد.

محبعلی بخشی (خواننده)، هدایت کلاری (بم تار)، محمد مهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هامون بهرامی مقدم (سنتور)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه چی (تار)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو) و خشایار پارسا (سرپرست و نوازنده سنتور) به عنوان اعضای گروه «همنوازان فاخته» در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند.

کد خبر 439312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.