افزایش ۱۸۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت با اجرای ۱۳ قرارداد جدید نفتی

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران گفت: با اجرای ۱۳ قراردادی که امروز به امضا می‌رسد، ۱۸۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، «رضا دهقان» امروز (دوشنبه) در مراسم امضای ۱۳ قرارداد مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد مرحله اول تا امروز ۲۵ درصد پیشرفت دارند، ادامه داد: امروز مرحله دوم و تا سال پایان سال مرحله سوم قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا می‌شود.

وی افزود: دو قرارداد فراساحل مربوط به میادین رسالت و فروزان است و ۱۱ پروژه خشکی نیز در مناطق نفت‌خیز جنوب انجام می‌شود.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران مبلغ قراردادها از ۳۵ میلیون یورو تا ۲۵۰ میلیون یورو است که در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون یورو ارزش ۱۳ قرارداد خواهد بود.

دهقان با تاکید بر اینکه اغلب قراردادها دو ساله است، گفت: مجموع افزایش تولید با اجرای ۱۳ قرارداد، ۱۸۵ هزار بشکه در روز است.

وی ادامه داد: اصلاحاتی در قراردادهای epc و epd انجام دادیم تا کار با سرعت بهتری انجام شود. البته نطفه این کار در دوره بعد از برجام و بدون تحریم بود اما با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها این‌کار با جدیت دنبال شد و برای ایجاد جذابیت، تغییراتی در قراردادها ایجاد کردیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در این اصلاحات، واحد قرارداد را از ریالی به ارزی تبدیل کردیم، افزود: اما پرداخت همچنان ریالی و بر اساس قیمت ارز در سامانه نیما انجام می‌شود.

به گفته دهقان، سهم ساخت داخل در اجرای این پروژه‌ها، ۸۰ درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: چهار درصد از ارزش این قراردادها برای پروژه‌های عام‌المنفعه برای ساخت مدرسه، آموزشکده‌های فنی، درمانگاه و جاده اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 439294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.