همدان برای رسیدن به نشان شهر دوستدار کودک نیاز به برنامه دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: انتظار داریم شهرداری همدان برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نیاز کودکان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و مبلمان شهری را تهیه کرده و بودجه مورد نیاز آن را نیز احصا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان سلماسی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه حوزه کودکان طلایه‌دار برندسازی فرهنگی همدان شد، نوشت: "چند وقتی است که همدان به عنوان یکی از ۱۲ شهر پایلوت شهر دوستدار کودک کشور انتخاب شده است.

این انتخاب از بین حداقل صد شهر ارسال کننده مدارک جهت بررسی و هفتاد شهری که مدارک آنها توسط وزارت کشور و نمایندگی یونیسف در ایران پذیرفته شده بود، صورت پذیرفت.

سیاستگذاری حوزه کودکان و نوجوانان همدانی از ابتدای دوره پنجم شورا در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار گرفت و پس از تشکیل دبیرخانه آن در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری همدان بیشتر برنامه‌ها و اهداف مورد نظر از این حوزه پیگیری شد.

اعتقاد دارم باید با توجه به زحمات زیادی که شهردار و اعضای شورای اجرایی شهر دوستدار کودک برای کسب عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک همدان کشیده بودند از آنها قدردانی شود.

دستیابی همدان به عنوان شهر دوستدار کودک یکی از مهمترین برندهای فرهنگی بود که در این دوره شورا رقم خورد. بعد از پیگیری‌هایی که داشتم بالاخره در صحن شورا این تقدیر شد.

البته دستگاه‌های متولی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش و همینطور تشکل‌های حوزه کودک همدان هم به جد در کنار شهرداری بودند. که لازم است از زحمات آنها هم ویژه تشکر کرد.

آنچه مهم است و باید به آن توجه کرد این است که کودکان عامل پیوند نسل‌های گذشته و آینده در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، انتقال سنت‌ها، فرهنگ‌ها، اعتقادات، باورها و پیشینه‌های هویت بخش و اصلاح محیط اجتماعی در هر جامعه از طریق کودکان مسیر می‌شود.

لازم است در برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان کشور برنامه‌های حوزه کودکان و نوجوانان که در حقیقت آینده سازان کشور هستند با حساسیت تمام دیده شده و با جدیت پیگیری شود.

انتظار داریم شهرداری همدان برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نیاز کودکان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی کالبدی و مبلمان شهری را تهیه کرده و بودجه مورد نیاز آن را احصا کند تا بتوانیم با حرکت در راستای اجرای آن سیاست‌ها و پس از طی چرخه شهر دوستدار کودک و رسیدن به عنوان کاندیداتوری، در نهایت به دریافت برند و نشان شهر دوستدار کودک یونیسف نائل شویم.

کد خبر 439290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.