۲ ایستگاه متروی کرج در آستانه بهره‌برداری

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: دو ایستگاه جهانشهر و ۴۵ متری گلشهر با ۹۲ و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، تقریبا آماده بهره‌برداری هستند.

محمدحسین خلیلی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه قطار شهری، اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۰۰ متر طول از پروژه قطار شهری ریل‌گذاری شده، دو ایستگاه جهانشهر و ۴۵ متری گلشهر با ۹۲ و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تقریباً آماده بهره‌برداری هستند و بیش از نیمی از برق‌رسانی حدفاصل عظیمیه تا چهارراه طالقانی انجام شده است.

وی افزود: دو رام قطار نیز از قبل خریداری شده و پس از بهره‌برداری از ایستگاه‌ها در خط مترو به‌کار گرفته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: پیش از آغاز دوره پنجم شورا ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اخذ شده بود اما برای این امر استفاده نشد و مجبور شدیم با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان بهره آن، این اوراق را برای توسعه قطار شهری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این پروژه در دوره پنجم اختصاص یافت که بیشتر آن هزینه شده و باقیمانده نیز باید صرف خرید تجهیزاتی مانند آسانسور، پله برقی و سایر تجهیزات برقی شود که با توجه به نوسانات نرخ ارز منتظر تعیین قیمت‌ها هستیم تا بخش دیگر اوراق نیز در این زمینه هزینه شود.

خلیلی اردکانی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز انجام شده که امیدواریم تا چند روز آینده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی کرج طی سال‌های گذشته تقریباً ازبین رفته بود و باقیمانده اتوبوس‌ها نیز به دلیل عمر بالایی که دارند تقریباً از کار افتاده‌اند و به سختی درحال تردد در شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بعد از ۱۲ سال تعدادی اتوبوس نو که از قبل خریداری شده بود، وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر کرج شد و اتوبوس‌های فرسوده نیز بازسازی خواهد شد تا وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهر به حد مطلوبی برسد.

کد خبر 439285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.