جلالی‌زاده: مخالفت شورای امنیت با طرح ضد ایرانی آمریکا نتیجه برجام است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در رأی‌گیری شورای امنیت در مورد طرح ضد ایرانی آمریکا، کشورهای اروپایی نیز با ایالات متحده همراهی نکردند؛ آن را باید به دلیل نقش چین و روسیه بدانیم یا برجام؟

جلال جلالی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اظهار نظر برخی از جریان‌های کشور در مورد نقش نداشتن برجام در شکست طرح آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: در حالی که ایالات متحده برای ضربه زدن به یکی از بندهای برجام، یعنی پایان تحریم تسلیحاتی ایران همه تلاش خود را انجام داده بود، شورای امنیت با اکثریت آرا با نظر این کشور مخالفت کرد. در حالی که توافق هسته‌ای تحت شدیدترین فشارها از سوی واشنگتن است، اما بازهم یک دستاورد را به نام خود ثبت کرد؛ البته برخی واکنش‌ها در ایران به نتیجه رأی‌گیری شورای امنیت نیز جای شگفتی دارد که علت آن را به تصمیمات چین و روسیه پیوند زده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد برخی رسماً شعار نه شرقی نه غربی را زیرپا گذاشته و دنبال این هستند تا آنچه را که با تلاش و برنامه‌ریزی دیپلماسی کشور از طریق برجام به دست آمده را به مسکو و پکن مرتبط کنند. این در حالی است که اگر روسیه یا چین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند، در راستای منافع خودشان بوده و لطفی به ایران نکرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: در واقع آنچه در شورای امنیت به دست آمده بخشی از دستاوردهایی است که توافق هسته‌ای برای کشور رقم زد، اما برخی نمی‌خواهند آن را قبول کنند. کسانی که خود را داعیه‌دار ارزش‌ها می‌دانند، چگونه دستاورد کشور را به بیگانگان نسبت می‌دهند؟ متأسفانه شاهد اظهارنظرهای عجیبی از سوی برخی جریان‌های سیاسی کشور در واکنش به ماجرای پایان تحریم تسلیحاتی ایران هستیم که عملاً نادیده انگاری توان و استقلال دیپلماسی کشور است.

جلالی زاده تاکید کرد: در سال پایانی دولت هستیم و برخی هنوز در همان حال و هوای ابتدایی انتخابات هستند و نمی‌خواهند با اقدامات مثبت دولت، منصفانه برخورد کنند. اگرچه انتقاداتی به عملکرد دولت وارد است، اما زمانی که یک اقدام صحیح می‌شود نباید موفقیت ناشی از آن را به کشورهای خارجی نسبت دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چین و روسیه در گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته‌اند و همیشه دنبال تامین منافع خود هستند. در رأی‌گیری شورای امنیت در مورد طرح ضد ایرانی آمریکا، کشورهای اروپایی نیز با ایالات متحده همراهی نکردند؛ آن را باید به دلیل نقش چین و روسیه بدانیم یا برجام؟

کد خبر 439282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.