کنکوری‌ها شب قبل از آزمون راحت بخوابند

مشاور مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: آمادگی و مدیریت زمان قبل از آزمون کنکور دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است و رعایت نکاتی در این بازه زمانی موجب کاهش استرس، افزایش آرامش و سرعت و دقت می‌شود.

نوروز علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: داوطلب از یک هفته مانده به روز کنکور به دلیل پیشگیری از نگرانی و استرس اضافی، هیچ مبحث جدیدی را نباید مطالعه کند و باید ترجیحاً مطالب قبلی، خلاصه یادداشت‌ها، فرمول‌ها و لغت‌ها را مرور کند؛ بهتر است دانش‌آموز، این یک هفته آخر را با تست زنی و تمرین مدیریت زمان با بستن ساعت مچی امتحان کند.

وی تاکید کرد: یک روز قبل از کنکور، داوطلب باید کتاب‌ها را کنار گذاشته، مطالعه را متوقف کند و فعالیت‌های با نشاط انجام دهد؛ مهم است که داوطلب کنکور شب قبل از آزمون خواب راحتی بدون نگرانی داشته باشد. پس از بیدار شدن بهتر است دانش‌آموز چند نرمش سبک انجام داده و صبحانه سبک و با انرژی صرف کند.

مشاور مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهارکرد: بهتر است داوطلب روز آزمون روی افکار مثبت تمرکز کرده و از خودگویی مثبت استفاده کند و قبل، حین آزمون و بعد از آن به نتیجه آزمون فکر نکند، تنها روی زمان حال متمرکز شود تا تلاش‌های وی ثمر بخش‌تر شود.

وی افزود: دانش آموزان باید از قبل خود را آماده کنند و بدانند که جواب بعضی سوالات را نمی‌دانند و به سرعت از این سوالات رد شوند تا با کمبود وقت و نمره منفی مواجه نشوند. داوطلبان نباید بیشتر از اندازه بر روی یک سوال متمرکز شوند، بهتر است ابتدا به سراغ تست‌های ساده‌تر بروند و با سوالات دشوار و وقت گیر درگیر نشوند.

مشاور مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه داوطلبان باید از این گونه سوالات به صورت موقت بگذرند و کنار آن‌ها یک علامت بگذارند، خاطرنشان کرد: آن‌ها باید تست‌های مبهمی را که با یک یا دو بار خواندن قابل فهم نیستند، قاطعانه و بدون تردید رد کنند و کنار آن‌ها یک علامت منفی بگذارند.

صالحی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به سوالات موجب بهینه‌سازی زمان می‌شود، ادامه داد: داوطلب در مواجه با تست‌های آسان، نباید به آسان بودن آن شک کرده و سوالات را در نظرش پیچیده فرض کند.

وی تصریح کرد: بعضی از تست‌ها طولانی هستند. بهتر است داوطلب بدون استرس سوال را به طور کامل بخواند و دنبال پاسخ صحیح باشد. هنگام خواندن متن سوال بسیاری از تست‌ها، دانش آموز می‌تواند پاسخ احتمالی را حدس بزند که در این صورت بهتر است قبل از مراجعه به گزینه‌ها، پاسخ را مشخص کرده و سپس گزینه مناسب را انتخاب کند.

کد خبر 439278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.