دستگیری معروف‌ترین قاتل فراری ایلام

دستگیری معروف‌ترین قاتل فراری ایلام، درگیری مسلحانه طایفه‌ای در رامشیر، مرگ مرد کرمانی در سقوط پاراگلایدر، دستگیری گنده لات‌های اراکی، غرق شدگی دو جوان در رودخانه ارس، زنده زنده سوختن مرد آبادانی در سمند و اعدام قاتل طلافروش یاسوجی در زندان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام با بیان اینکه یک قاتل فراری در شهرستان ملکشاهی دستگیر شد، اظهار کرد: وی بعد از دستگیری جهت اجرای حکم محکومیت قطعی به زندان معرفی شد.

افشار خسروی زاد گفت: یک نفر محکوم به قصاص نفس (قاتل فراری حوزه قضائی شهرستان ملکشاهی) که چندین سال متواری بود، با تشکیل تیم اطلاعاتی امنیتی و انتظامی در دادستانی مرکز استان در کمتر از دو ماه توسط مأمورین پلیس آگاهی استان ایلام و با همکاری دادستانی تهران، ناجا و اداره اطلاعات و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران استان دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: فرد قاتل به شرارت مشهور بود که به محض اطلاع مردم، موجب رضایتمندی عمومی شده است.

درگیری مسلحانه طایفه‌ای در رامشیر

فرماندار رامشیر گفت: درگیری مسلحانه طایفه‌ای در رامشیر هفت مصدوم برجای گذاشت.

سید مجید حسینی نژاد اظهار کرد: این درگیری بین دو پسر عمو در این شهرستان رخ داد که خانواده‌های دو طرف نیز در این درگیری حضور داشتند.

وی افزود: در این درگیری از اسلحه ساچمه‌ای استفاده شد که تلفات جانی نداشت ولی باعث مصدوم شدن هفت نفر شد.

فرماندار رامشیر ادامه داد: شش نفر از عوامل این درگیری توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند، با وجود اینکه با بزرگان و شیوخ طوایف این شهرستان برای کاهش نزاع و درگیری صحبت و نشست برگزار می‌شود اما همچنان شاهد وقوع این درگیری‌ها هستیم که باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شود.

مرگ مرد کرمانی در سقوط پاراگلایدر

سقوط یک عدد پاراگلایدر در نزدیکی شهر کرمان یک کشته بر جای گذاشت و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این زمینه گفت: یک عدد پاراگلایدر در محدوده تیر برق شماره ۱۱۵ محور هفت باغ علوی کرمان سقوط کرد.

وی افزود: در پی اطلاع به مرکز فوریت‌های پزشکی مبنی بر مصدومیت یک مرد ۶۵ ساله بدون فوت وقت یک تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند؛ اما مصدوم قبل از رسیدن آمبولانس به علت شدت جراحات در دم جان باخته بود.

دستگیری گنده لات‌های اراکی

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: چند تن از اراذل و اوباش به اتهام ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی در این شهر دستگیر و تعدادی از آنان روانه زندان شدند.

عباس قاسمی افزود: این افراد در خیابان شهدا و انتهای خیابان داوران اراک اقدام به درگیری با قمه و تخریب شیشه خودروی تعدادی از شهروندان کرده بودند.

وی ادامه داد: این اراذل و اوباش به اتهام ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و از سوی نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر و هشت نفر از متهمین این پرونده روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی در خصوص بقیه افراد نیز ادامه دارد.

رودخانه ارس جوان ۲۲ ساله را بلعید

پدر و پسری در رودخانه ارس مشغول آب‌تنی بودند که گرفتار جریان آب‌های زیرین و خروشان آن شده و غرق شدند، قایق‌های تفریحی پدر را نجات دادند، اما جریان‌های آب پسر ۲۲ ساله او را غرق کرد.

فرمانده مرزبانی پلدشت در این باره گفت: جسد بی‌جان این جوان بعد از دو ساعت تلاش مردم و مأموران از رودخانه بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: این جوان دومین غریق در مرداد ماه سال جاری در رودخانه ارس است.

زنده زنده سوختن مرد آبادانی در سمند

یک خودروی سمند در جاده رمیله به آبادان آتش گرفت و راننده آن در این آتش سوخت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان و خدمات شهری آبادان در پی اعلام وقوع حادثه حریق در خودروی سمند در جاده رمیله به سمت آبادان که به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، گفت: خودروی سمند آتش گرفته سبب کشته شدن راننده شد و این مرد در خودروی آتش گرفته در اثر سوختگی شدید جان باخت.

وی ادامه داد: در این عملیات بلافاصله سه گروه عملیاتی و امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفا و امداد را آغاز کردند و به دلیل شدت سوختگی راننده خودرو فوت می‌کند و توسط پرسنل آتش نشانی از خودرو خارج شده و تحویل عوامل آرامستان شد. علت حادثه در دست بررسی است.

اعدام قاتل طلافروش یاسوجی در زندان

سرقت از یکی از طلا فروشی‌های شهر یاسوج منجر به قتل فجیع طلافروش شد. با دستور ویژه قضائی و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی سارقان که پنج نفر بودند، دستگیر شدند.

پس از دستگیری اقدامات قضائی در خصوص رسیدگی به پرونده این سرقت مسلحانه منجر به قتل، در دادگستری کل استان انجام شد و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک یاسوج احدی از متهمان به قصاص نفس محکوم شد.

در ادامه با توجه به اتهام محاربه متهمان به اتهام آنان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر یاسوج رسیدگی شد و چهار نفر به اعدام در ملأ عام محکوم شدند. با اعتراض متهمان به رأی دادگاه انقلاب شعبه سی و یکم دیوان عالی کشور با اجرای حکم اعدام سه نفر از سارقان از ملأ عام موافقت شد و در میدان ۷ تیر یاسوج شدند.

در این حال دیوان عالی کشور در خصوص احدی از متهمان که قتل به وسیله وی انجام شده بود، در خصوص قصاص حکم به شایستگی رسیدگی در دادگاه هم عرض صادر کرد و شعبه هم عرض نیز رأی به قصاص این متهم صادر کرد. حکم قصاص این محکوم در خصوص قتل عمد با حضور اولیا دم در زندان مرکزی یاسوج اجرا شد.

کد خبر 439258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.