بررسی فروش اوراق سلف نفتی پشت درهای بسته مجلس

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی در پیامی به عادی‌سازی روابط کشور امارات با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: هرگونه همکاری با این رژیم غاصب، همکاری مستقیم با جنایت و آدمکشی آن‌ها محسوب می‌شود.

در این پیام آمده است: این روزها بار دیگر سران کفر بر آن شدند تا نقاب جدیدی را با دستان پلید بعضی از کشورهای عربی به‌صورت رژیم نامشروع صهیونیستی بگذارند. پیام ادامه یافته است: عدم مشروعیت این رژیم جلاد و کودک کش برای همگان روشن و واضح می‌باشد و هرگونه مشروعیت دادن و همکاری و کمک به این رژیم غاصب، همکاری مستقیم با جنایت و آدمکشی آن‌ها محسوب می‌شود که ما به‌شدت آن را محکوم می‌کنیم.

پیام حاکی است: امضا هرگونه سند عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سوی کشور امارات و یا هر حکومت دیگر، تأیید بردگی و ذلت آن کشور امضا کننده می‌باشد و همگان خصوصاً کشورهای عربی بدانند که این رژیم به‌زودی با عنایت خداوند متعال و همبستگی همه آزادی خواهان به‌ویژه جبهه مقاومت محو خواهد شد و قدس شریف و تمامی مناطق غصب شده به ملت‌های خود بازخواهد گشت.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. اقدام اخیر امارات متحده عربی در خصوص برقراری روابط سیاسی رسمی با رژیم صهیونیستی با اعتراض فلسطینیان و افکار عمومی در میان کشورهای عربی و اسلامی علیه

فروش اوراق سلف نفتی پشت درهای بسته مجلس

فارغ از آنچه از تریبون جلسه علنی مجلس مطرح شد بهارستانی‌ها نزدیک به دو ساعت جلسه غیرعلنی داشتند که به گفته رئیس مجلس دلیل غیر علنی شدنش بررسی موضوعات نفتی بود. قالیباف گفت: موضوع فروش اوراق سلف نفتی که در شورای عالی اقتصادی مطرح شده، در نشست غیرعلنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت زیرا لازم بود همه نمایندگان مجلس در جریان این موضوع مهم قرار گیرند.

رئیس مجلس گفت: بر همین اساس در نشست دو ساعت غیرعلنی، رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه گزارش دادند و همکاران نیز نظرات خود را بیان کردند. این جمع بندی‌ها در تصمیم گیری نهایی شورای عالی اقتصادی در رابطه با این موضع تأثیرگذار است.

او ادامه داد: در نهایت مقرر شد که کمیسیون انرژی، برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس به صورت جداگانه و در صورت ضرورت مشترک به این موضوع را رسیدگی کنند.

قالیباف گفت: همچنین مقرر شد نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در پایان این هفته کنکور سراری برگزار می‌شود، در حوزه‌های انتخابیه خود به ویژه همکاران پزشک و متخصص، نظارت دقیقی را با همکاری معاون نظارت مجلس برای پیاده سازی پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

اتحادیه اروپا: آمریکا در جایگاه استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها قرار ندارد

یک سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل با عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داده بود، مطرح کرد که آمریکا به دلیل خروج یک جانبه‌اش از توافق هسته‌ای (برجام) و عدم مشارکت در آن " در جایگاه دسترسی به مکانیسم‌هایی که برای شرکای برجام محفوظ هستند (مانند مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها) قرار ندارد.
بر اساس این گزارش، این موضع در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا پیش از این تهدید کرده بود علیرغم خروجش از برجام و به بهانه اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ آن را عضوی از برجام معرفی می‌کند، می‌تواند سازوکار بازگردانی تحریم‌ها را که تنها در چارچوب برجام و برای اعضای برجام قابل استفاده است، برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

ادامه بررسی طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس

مجید نصیرایی در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده وقت این روزهای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صرف بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده می‌شود که تاکنون نیز ۵ ماده از این طرح را در کمیسیون بررسی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع جمعیت و خانواده اولویت کمیسیون ما است در چند جلسه گذشته و جلسه امروز کمیسیون در حال بررسی مبانی این طرح بودیم تا بتوانیم به یک جمع بندی مطلوب دست پیدا کنیم، در این بررسی نظرات همکاران و اعضای کمیسیون ارائه می‌شود همچنین در کمیسیون از کارشناسان مربوط به این حوزه دعوت و از نظرات و دیدگاه‌های آنها استفاده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: پس از اینکه نظرات لحاظ شد و در کمیسیون به جمع بندی رسیدیم از دوستان حوزه اجرا در دولت و نهادهای مرتبط دعوت می‌شود و درباره بند به بند طرح از آنها نظرخواهی خواهیم کرد تا اگر لازم باشد موضوعی را اعمال کنیم، سپس بعد از این اقدامات به جمع بندی خواهیم رسید و طرح را به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد.

نصیرایی اضافه کرد: وزیر ورزش و جوانان نیز جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان عصر روز سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی حضور پیدا خواهد کرد.

بررسی ساز و کارهای نظارت بر دستگاه‌ها در کمیسیون آموزش

احمد حسین فلاحی در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش با بیان اینکه در جلسه امروز درباره نحوه نظارت بر دستگاه‌ها بحث و بررسی صورت گرفت، اظهار داشت: نماینده تام‌الاختیار جهت افزایش نظارت‌ها و پیشبرد امور تقنینی برای هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای آموزش و پرورش و آموزش عالی مثلاً برای امور دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

به گفته وی کمیسیون برای پیگیری قوانین مصوب در حوزه‌های مختلف نیز نماینده‌ای از اعضای کمیسیون انتخاب کرد تا همه قوانین در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری اجرایی شود. در پایان جلسه نیز برخی از نمایندگان معلمان مدارس غیردولتی مسائل و مشکلات خود را با رئیس و هیأت رئیسه کمیسیون در میان گذاشتند تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها تصمیمات جدی اتخاذ شود.

کد خبر 439243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.