بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی تا پایان سال/تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار به احداث مترو

شهردار اصفهان گفت: در سلسله برنامه‌های «هر یکشنبه، یک افتتاح» پنج پروژه بزرگ عمرانی شهر در سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه یکشنبه _۲۶ مردادماه ۹۹_ در آئین افتتاح مجموعه ورزشی غدیر در قالب یازدهمین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» اظهار کرد: پنج پروژه بزرگ عمرانی شهر از جمله سالن اجلاس، نمایشگاه بزرگ اصفهان، جاده فرزانگان تا پایان امسال در سلسله برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه سالن اجلاس تصریح کرد: این پروژه سال ۹۰ کلید خورد و قرار بود یکسال بعد در آن اجلاس سران جنبش غیر متعهدها برگزار شود؛ دولت وقت متعهد شده بود برای احداث این مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کند؛ اما این مهم محقق نشد و پروژه نیمه تمام باقی ماند.

شهردار اصفهان افزود: مدیریت شهری اصفهان در این دوره، سال گذشته برای تکمیل سالن اجلاس ۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، در مجموع برای این پروژه بیش از هزار میلیارد هزینه شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان امسال به عنوان یک ضرورت برای شهر به بهره برداری می‌رسد، همچنین پروژه جاده فرزانگان که برای آزادسازی و احداث آن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: سالن گلستان شهدا و پروژه‌های متعدد دیگری نیز سال جاری افتتاح و تقدیم شهروندان اصفهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از فعالیت این دوره مدیریت شهری سازمان عمران ۷۰۰ کارمند بیکار با شش ماه حقوق معوقه داشت، گفت: این کارکنان در حال حاضر به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا شهرداری اصفهان در جذب و تحقق بودجه رتبه اول کشور را کسب کند و البته افتتاحیه‌هایی که امروز در نقاط مختلف شهر شاهد آن هستیم نتیجه اشتغال همین افراد است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال هر یکشنبه شاهد افتتاح پروژه‌ها و عرضه خدمات جدید به شهروندان باشیم که باعث افزایش شور و نشاط مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به حرمت ماه محرم برنامه افتتاح پروژه‌ها در روزهای یکشنبه برگزار نخواهد شد و مجموع این پروژه‌ها را در ماه‌های دیگر بهره‌برداری و عملیاتی خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمد پاکروان»، مدیر اسبق روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، پیشکسوت بسکتبال و از اهالی خوشنام ورزش و رسانه که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، گفت: محمد پاکروان یکی از مردان بزرگی بود که اصفهان به داشتن او افتخار می‌کرد و شایسته بهترین‌ها بود، مجموعه شهرداری از هیچ خدمتی برای خانواده مرحوم پاکروان فروگذار نخواهد کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در شرایط سخت همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس هرچه زودتر ریشه کن شود چرا که هر روز شاهد مرگ و میرهای غم‌انگیز هستیم و بدون مراقبت از خود و دیگران نمی‌توان به سادگی از کنار این ویروس گذشت.

آغاز عملیات اجرایی دوازدهمین ایستگاه خط دو مترو اصفهان

نوروزی ادامه داد: خوشبختانه عملیات اجرایی دوازدهمین ایستگاه خط دو مترو اصفهان آغاز شده و این اقدام به معنای امیدبخشی به جامعه و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم است، اما برخی این موفقیت‌ها را بر نمی‌تابند و نمی‌خواهند در این شهر هر روز و هر هفته شاهد تحول و گام‌های رو به جلو باشیم، اما این افراد بدانند که اجازه نمی‌دهیم این شیرینی‌ها به کام شهروندان تلخ شود.

وی تأکید کرد: مردم در سه سال گذشته شاهد بودند که برای آبادانی شهر دو هزار میلیارد تومان تنها در یک پروژه هزینه شده است. افتتاح یک پروژه ارائه خدمتی جدید به شهروندان است، افتتاح نتیجه اشتغال است و نتیجه تلاش تمام افرادی است که سال‌ها و ماهه‌ها تلاش کرده‌اند؛ نتیجه این تلاش را هر یکشنبه خواهیم دید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از دو سال از آغاز عملیات اجرایی خط دو مترو اصفهان هم اکنون عملیات احداث دوازدهمین ایستگاه آن آغاز شده است، افزود: مردم اصفهان به یاد دارند که احداث خط یک مترو با ۲۱ ایستگاه ۱۸ سال به طول انجامید و البته دو ایستگاه آن در این دوره مدیریت شهری تکمیل شد.

وی گفت: باید واقعیت‌های انقلاب عمرانی را از زبان افراد با تجربه بشنویم؛ مدیرعامل شرکت کیسون (از شرکت‌های بزرگ ساختمان‌سازی) که سه هزار مهندس در آ، مشغول به فعالیت هستند هنگام بازدید از مترو اصفهان از اقدامات صورت گرفته توسط مدیران شهری اصفهان اقدامات انجام شده در مترو این شهر را غرور ملی عنوان کرد.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از جوانان شهر زیر زمین شهر برای احداث مترو در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: کاش فرصتی فراهم می‌شد تا مردم بازدیدی از کارگاه‌های احداث مترو زیر شهر می‌کردند و تلاش این جوانان را می‌دیدند؛ مدیران شهری از تمام ظرفیت خود استفاده کرده‌اند تا با تلاش بی‌وقفه مهندسان و کارگران خط دو مترو هرچه زودتر به نتیجه برسد. اگر شهرداری اصفهان در جذب بودجه رتبه نخست کشور را دارد نتیجه تلاش فرزندان اصفهان بوده است.

کد خبر 439234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.