صادرات شیرینی و شکلات به ۱۵۲.۸ میلیون دلار رسید

سخنگوی گمرک گفت: ایران در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۱۵۲ میلیون و ۸۹۲ هزار دلار انواع نان ، شیرینی ،شکلات و بیسکوئیت به ۵۶ کشور جهان صادر کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی اظهار کرد: صنعت شیرینی و شکلات ایران از دهه ۷۰ وارد مرحله جدیدی با پیشرفت در زمینه تولید محصول و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته شد که موجب صادرات تولیدات این بخش به اقصی نقاط جهان شد.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۳۹ هزار و ۵۸۸ تن انواع شیرینی و شکلات ایرانی به ارزش ۵۸ میلیون و ۹ هزار دلار به بیش از ۳۸ کشور، تصریح کرد: ایران در این بازه زمانی به میزان ۱۰۶ هزار و ۳۳۶ تن انواع نان خشک و تازه و خمیر خشک، بیسکوئیت و ویفر وسایر فرآورده‌های غلات را به ارزش افزون بر ۹۴ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار به بیش از ۵۳ کشور جهان صادر کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد: برخی کشورهای مقصد صادرات نان، شیرینی و شکلات ایرانی نروژ، هلند، استرالیا، آلمان، اتریش، کانادا، مالزی، ژاپن، لهستان، جیبوتی، ارمنستان، روسیه، پاکستان، کویت، ساحل عاج، قطر، قرقیزستان، سوئیس، چین، بحرین، عراق، تاجیکستان، سومالی، یمن، امارات، افغانستان، بلاروس، نیجر، عمان بودند که اصلی‌ترین مقاصد شیرینی و شکلات ایرانی، عراق با بیش از ۲۴ میلیون و۷۲۸ هزار دلار، افغانستان با افزون بر ۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار و پاکستان با هفت میلیون و ۴۹۹ هزار دلار است.

لطیفی پیرامون اصلی‌ترین مقاصد صادراتی نان و فرآورده‌های غلات و بیسکوئیت از کشور عراق، با بیش از ۵۰ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار، افغانستان با ۲۹ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار و پاکستان با شش میلیون و ۳۰۴ هزار دلار نام برد.

لطیفی خاطر نشان کرد: واردات رسمی شکلات به ایران نسبت به تولید داخلی بسیار اندک است، زیرا کیفیت بالای تولیدات ایرانی، قیمت مناسب شکلات تولید داخل و وضع تعرفه ۴۰ تا ۷۰ درصدی برای انواع شکلات خارجی باعث شده تا واردات بسیار اندکی انجام شود.

کد خبر 439216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.