طرح توسعه کتابخانه مرکزی اصفهان اجرا شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح توسعه کتابخانه مرکزی اکنون آماده و اعتبارات لازم تصویب شده و شایسته است این پروژه هرچه سریع‌تر وارد مرحله اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به مناسبت ۲۵ مردادماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد تشکیل دهنده اجتماع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هرچقدر کارکرد این نهاد بهتر باشد جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خانواده از دو عنصر اصلی زن و مرد و فرزندان تشکیل شده افزود: در جامعه ما هرگاه صحبت از پرورش فرزند و تحکیم و نشاط خانواده شده همه توجه‌ها، آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها معطوف به زنان بوده و وظیفه مردان در خانواده معطوف به نقش اقتصادی مردان شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نباید نقش مردان در تربیت فرزند و تحکیم خانواده و اهمیت توانمندسازی زنان برای ایفای نقش‌های اجتماعی مغفول بماند، تصریح کرد: اکنون با رشد تعداد زنان سرپرست خانوار و بروز مشکلات اقتصادی تا حدودی به لزوم توانمندسازی زنان در برنامه‌های اجتماعی توجه شده اما نقش پدران در ایجاد آرامش و سلامت روان خانواده و تربیت فرزندان سالم و تحکیم بنیان خانواده همچنان مورد غفلت است.

وی ادامه داد: شایسته است که در برنامه‌های مختلف اجتماعی به این موضوع توجه شده و برنامه‌های آگاهی بخش برای مردان در راستای و افزایش سلامت خانواده و تحکیم بنیان آن بیشتر شود.

روشن با بیان اینکه فرهنگسرای مجازی بستر مناسبی برای ارائه برنامه‌های مناسب خانواده است، اضافه کرد: شایسته است به ویژه برای اوقاتی که معمولاً خانواده‌ها بیشتر در کنار هم هستند برنامه‌هایی نمایش داده شود که مناسب همه اعضای خانواده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به جای پرداخت کمک هزینه مهد کودک به زنان شاغل در شهرداری‌ها که دارای فرزند خردسال هستند، محلی برای نگهداری فرزندان آنها در مراکز واگذاری، خلاقیت یا مراکز فرهنگی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با رعایت موارد ایمنی و مناسب سازی فراهم شود، در آرامش خاطر مادران در ساعات کاری و بالا رفتن کارایی آنان مؤثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری، خاطرنشان کرد: طرح توسعه کتابخانه مرکزی اکنون آماده و اعتبارات لازم تصویب شده و شایسته است  این پروژه هرچه سریع‌تر وارد مرحله اجرا شود.

وی با بیان اینکه آثار میراث فرهنگی اصفهان نه فقط متعلق به مردم اصفهان که متعلق به تمام ایران بوده و یکی از منابع ملی کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: قطعاً هیچ فردی نمی‌تواند بنا بر منافع فردی، جایگاه بناهای تاریخی را به مخاطره بیندازد.

روشن تصریح کرد: با توجه به اخبار منتشر شده فردی با رأی دیوان عدالت اداری قصد نقض حریم میدان نقش جهان را دارد، از مدیریت امور حقوقی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی می‌خواهم این موضوع را به جدیت دنبال کرده و از منافع عمومی مردم در برابر هرگونه منفعت طلبی فردی حمایت کنند و در عین حال حقوق فردی افراد نیز به طریقی که منافع عمومی به مخاطره نیفتد احقاق شود.

کد خبر 439157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.